کد خبر: 1131336
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای به بسته نهم تحریم‌های اتحادیه اروپا در خصوص این کشور به بهانه تحولات در اوکراین واکنش قاطعی نشان داد.

وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو در واکنش به بسته نهم تحریم‌های اتحادیه اروپا، فهرست مقامات اروپایی که از ورود به روسیه منع می‌شوند را گسترش داد.

به گزارش الجزیره، در بیانیه صادره امروز از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو تصویب نهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه را غیرقانونی و باعث تضعیف هنجار‌های حقوقی- بین المللی شورای امنیت سازمان ملل می‌داند. اتحادیه اروپا با تصویب نهمین بسته تحریمی به تلاش برای اعمال فشار بر ما ادامه می‌دهد. به هر گونه تصمیم یا اقدام غرب علیه مان به شیوه و زمان مناسبی پاسخ خواهیم داد.

«خی ورهوفستات»، نخست وزیر سابق بلژیک و نماینده پارلمان اروپا آشکارا پیشتر اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه به طور کامل شکست خورده است.

ورهوفستات در توییتی نوشته بود: ۹ بسته تحریمی علیه روسیه اثر آن کمتر از صفر است.

نخست‌وزیر سابق بلژیک با استناد به گزارشی در پایگاه خبری پولیتیکو که نموداری از شاخص‌های تجاری روسیه و اتحادیه اروپا را از فوریه تا آگوست ۲۰۲۲ نشان می‌دهد و نتایج آن حکایت از رشد تجاری روسیه با کشور‌های اروپایی است، گفت: «ما به روسیه برای جنگ پاداش می‌دهیم.»

نمودار مورد استناد نخست وزیر سابق بلژیک نشان می‌دهد که روسیه گردش مالی تجاری خود را با تمام کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به استثنای دانمارک، فنلاند و کشور‌های بالتیک افزایش داده است. به ویژه، گردش تجاری بین روسیه و آلمان ۳۳ درصد (۲۰.۷ میلیارد یورو) افزایش یافت.

همچنین گردش مالی تجاری روسیه با لهستان با ۲۴ درصد افزایش به ۱۰.۴ میلیارد یورو رسید. خی ورهوفستات افزود: «یک عکس گویای همه چیز است.»

پیشتر «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به دور جدید تحریم‌های اروپا گفته بود که تازه‌ترین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بابت جنگ اوکراین، تنها مسائل و مشکلات درونی این اتحادیه را وخیم‌تر می‌کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار