کد خبر: 1131088
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
وزیر دفاع صربستان:
وزیر دفاع صربستان اعلام کرد این کشور اوضاع در کوزوو را از نزدیک زیر نظر دارد.

به گزارش رویترز، وزیر دفاع صربستان، از کوزوو به عنوان یک چالش امنیتی حل نشده برای این کشور یاد کرد.

«میلوش ووچویچ» وزیر دفاع و معاون نخست وزیر صربستان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که وضعیت در کوزوو و متوهیا همچنان یک چالش امنیتی مهم برای صربستان است.

وزیر دفاع صربستان در ادامه وضعیت در کوزوو و متوهیا را بزرگترین تهدید امنیتی برای کشورش خواند و افزود: به تازگی اخیراً اوضاع در آنجا آرام شده است، اما ما از نزدیک وضعیت در خاک صربستان، همچنین تلاش‌های نیرو‌های امنیتی کوزوو در حوزه زیرساختی و نیز همکاری آن‌ها با ماموریت ناتو را زیر نظر داشته و دنبال می‌کنیم.

این مقام ارشد دولت صربستان تاکید کرد که صربستان همچنان با هرگونه تبدیل نیرو‌های امنیتی کوزوو به نیرو‌های مسلح کوزوو که در نهایت منجر به ایجاد ارتش موسوم به کوزوو شود، مخالف است.

وزیر دفاع صربستان از چنین وضعیتی به عنوان یک چالش و تهدید جدی برای کشورش یاد کرد و افزود: ما در حال بررسی وضعیت در کوزوو، تصمیم گیری و برداشتن گام‌های مشخص در این خصوص هستیم.

صرب‌های ساکن شمال کوزوو دهم دسامبر ۲۰۲۲ (۲۹ آذر ۱۴۰۱) در اعتراض به بازداشت چند پلیس صرب توسط مقامات کوزوو با ادعای جنایت جنگی و تروریسم مربوط به جنگ سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹، شروع به ایجاد موانع در خیابان‌ها و معابر اصلی کردند و از آن زمان این اعتراضات منجر به چند دور درگیری میان صرب‌ها و نیرو‌های پلیس کوزوو شده است.

حدود ۵۰ هزار صرب در بخش شمالی کوزوو ساکن بوده و از به رسمیت شناختن دولت پریشتینا خودداری کرده و بلگراد را پایتخت خود می‌دانند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار