کد خبر: 1130789
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
به دنبال عملیات تروریستی و انفجار بمب در کلیسایی در کشور آفریقایی کنگو، شماری از مردم کشته و مجروح شدند.

بر اثر انفجار بمب در یک کلیسا در منطقه شمالی «کیوو» در جمهوری دموکراتیک کنگو در روز یکشنبه دستکم پنج نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «دویچه وله»، «آنتونی مولوشیی»، سخنگوی ارتش کنگو گفت که این «اقدام تروریستی» در کلیسایی در شهر «کاسیندی» در مرز با اوگاندا رخ داد.

بر اساس این گزارش، فیلم‌های منتشر شده از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی اجساد را روی نیمکت‌ها و خون‌های ریخته شده روی زمین نشان می‌دهد.

 مولوشیی با بیان ادامه تحقیقات در این زمینه گفت: «نیرو‌های امنیتی محل را در کنترل خود دارند و مجروحان به مراکز درمانی منتقل شده اند.»

ساکنان این شهر جو این منطقه را «متشنج» توصیف کرده‌اند. ارتش کنگو عوامل افراط گرا را پشت این حمله می‌داند. نیرو‌های دموکراتیک متفقین وابسته به داعش در منطقه شمالی کیوو، مکانی که این بمب‌گذاری در کلیسا رخ داد، فعال هستند. این گروه تروریستی که سال ۲۰۱۹ با داعش بیعت کرد متهم به کشتن صد‌ها روستایی در حملات مکرر طی دو سال گذشته است.

به گزارش دویچه وله، مولوشی بدون ارائه مستنداتی برای اثبات ادعای خود گفت: «اولین نشانه‌ها مبین این است که نیرو‌های دموکراتیک پشت این حمله قرار دارند.»

جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا عملیات مشترک نظامی را سال ۲۰۲۱ برای هدف قرار دادن نیرو‌های دموکراتیک آغاز کردند. م ناطق مرزی شرقی کنگو با اوگاندا، رواندا و بوروندی چند گروه شبه‌نظامی مختلف را در خود جای داده که بسیاری از آن‌ها باقی مانده جنگ‌های داخلی وحشیانه این کشور هستند که به طور رسمی در سال ۲۰۰۳ پایان یافت.  

جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید و چهارمین کشور پرجمعیت در آفریقاست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار