کد خبر: 1130770
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

مقایسه دو خبر در کانال تلگرامی بی بی سی فارسی نشان می‌دهد رویکرد رسانه دولتی انگلیس نسبت به خودکشی و مرگ و حفظ حریم خصوصی فرد فوت شده، در ایران و در غرب چقدر متفاوت است.
بی بی سی در مورد مرگ لیزا ماری پریسلی که همچون پدرش خواننده بوده و به علت آنچه ایست قلبی گزارش شد، فوت کرده، نوشته که «مجله تی‌ام‌زی امریکا که اخبار هنرمندان و ستاره‌ها را دنبال می‌کند در خبر خود نوشت لیزا ماری در حالی که بیهوش بوده از خانه خود در منطقه کالاباسس - حوالی مالیبو در حومه لس‌آنجلس - به بیمارستان منتقل شده است. مادر لیزا ماری درباره علت و نحوه مرگ دخترش چیزی نگفته، اما از رسانه‌ها درخواست کرده به حریم خصوصی آن‌ها در ایام سوگواری احترام بگذارند.»
بی بی سی توضیح دیگری در مورد این موضوع یا فیلم و مصاحبه‌ای از او یا خانواده‌اش منتشر نکرده است. پدر این خانواده و دختر فوت شده، از چهره‌های معروف هنری در غرب هستند و طبعاً اخبار جزییات زندگی آن‌ها در فرهنگ رسانه‌ای غرب بسیار پر مخاطب خواهد بود.
در عین حال، این رسانه در خصوص خودکشی یک دختر دانشجوی خوزستانی و شناخته نشده در ایران، به طور مداوم جزییات بیشتر و فیلم‌های خصوصی منتشر می‌کند و در آخرین مطلب ضمن انتشار دو فیلم شخصی از او که یحتمل از گوشی خود او یا بستگانش منتشر شده، نوشته که «ویدئو‌ها لحظاتی را در حال خندیدن و رقصیدن او همراه با دوستانش نشان می‌دهد.»
بی بی سی همچنین تلاش می‌کند از این چهره ناشناس خودکشی کرده، یک مبارز سیاسی بسازد و می‌نویسد که این دانشجو «در اعتراضات دانشجویی حضور داشته، و همانجا با بسیجی‌های دانشگاه درگیری کلامی داشته است».
برای ایران، حتی از خودکشی یک دانشجو هم دنبال درآوردن تحلیل سیاسی و مایه تشویش افکارعمومی و فیلم‌های خصوصی او هستند، اما در غرب حتی مرگ یک چهره معروف را هم با گزاره «احترام به حریم خصوصی» تمام می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار