کد خبر: 1130129
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
معاون رئیس جمهور:
معاون رییس جمهور رعایت قوانین محیط زیستی را توسط واحدهای صنعتی ضروری دانست و گفت: هرگونه صنعت فاقد مجوز محیط زیستی پلمب می‌شود و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت .
علی سلاجقه در روز دوم دومین سفر استانی هیأت دولت سیزدهم به این استان، صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان اشکذر حاضر شد و اظهار کرد: رعایت قوانین محیط زیستی به دلیل اهمیت و حساسیت در این امر برهمگان لازم است.

وی با بیان این که به هیچ عنوان اجازه فعالیت به واحدهایی بدون مجوز نخواهیم داد، افزود: هرگونه صنعت فاقد مجوز محیط زیستی پلمب می‌شود و در این زمینه هیچگونه مماشاتی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: آلایندگی تجمیعی و ترکیبی باعث بروز مشکلات زیست محیطی و آسیب به مردم مناطق حاشیه اینگونه واحدها خواهد شد.

سلاجقه ایجاد محیط زیست پایدار را از راهبرد اصلی دولت سیزدهم دانست و بیان کرد:‌ صنایع می‌توانند در محل‌هایی که محیط زیست تعیین کند مستقر شوند تا کمترین آسیب به مردم و بیشترین بازدهی را از نظر اشتغال برای استان و کشور داشته باشند.

معاون رئیس جمهور آلایندگی فرهنگی  را از جمله عوارض توسعه صنعتی عنوان و تصریح کرد: باید مجوزهایی مرتبط با هزینه های زیست محیطی، شهری، فرهنگی را کسب کند.

سلاجقه ادامه داد: توان و آستانه استان یزد محدود است و منابع آبی محدودی را دارد و باید تلاش کنیم تا استان یزد مثل سایر کلان شهرها نشود و از الان به فکر پیشگیری باشیم تا در آینده مشکلات زیست محیطی را در این استان شاهد نباشیم.

وی افزود: مردم استان یزد از گذشته تاکنون با محیط زیست هم زیستی مسالمت آمیز داشته و دارند و در کنفرانس بین المللی پکن از قنات به عنوان پیشرفته ترین تکنولوژی استحصال آب در عصر حاضر یاد شده و ما در استان یزد قنات زارچ را داریم که تمدن، برخورد خردمندانه مردم ایران با آب و مدیریت مردم منطقه را نشان می دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در استان های فلات مرکزی ایران، انسان خود را با طبیعت وفق داده نه اینکه طبیعت را مجبور کند تا با شرایط انسان خود را وفق دهد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار