کد خبر: 1121513
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۰۰ درصدی تولید ماشین آلات معدنی در کشور در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سیدرضا فاطمی امین، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع صنعتی تولید تایر‌های معدنی و فوق سنگین در شهرستان کرمان با 180 میلیون یورو سرمایه گذاری، با اشاره به انجام 1400 میلیون تن عملیات معدنی در سال گذشته گفت: در موضوع معدن بیشتر افکار به سمت استخراج می‌رود، اما معدن پس و پیشی دارد که در صورت تکمیل این زنجیره، اشتغال و ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه از 1400 میلیون تن عملیات معدنی 670 میلیون تن ماده معدنی به دست آمده است، افزود: این حجم گسترده و رو به رشد عملیات معدنی را در حالی شاهد هستیم که در تولید ماشین آلات معدنی در 6 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 100 درصد رشد داشته ایم.

وزیر صمت تولید لاستیک برای ماشین آلات معدنی را در راستای تولید خودرو و ماشین آلات معدنی دانست و ادامه داد: طرحی که امروز کلید خورده در راستای توازن سرمایه گذاری جغرافیایی، اشتغالزایی و تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام رها شده در کشور گفت: طرحی که امروز عملیات آن آغاز شد دارای 3 ویژگی مهم است که ما را تا حدودی از به سرانجام رسیدن آن مطمئن می‌کند. طرح‌های نمیه تمام یا به علت تامین نشدن منابع مالی، یا به علت فقدان بازار و یا به علت تامین نشدن ماشین آلات رها شده اند.

فاطمی امین در خصوص این 3 ویژگی گفت: برخلاف طرح‌های نیمه تمام رهاشده، سهام داران این طرح دارای منابع مالی قابل توجهی هستند و وابسته به منابع بانکی نیستند از سوی دیگر در میان سهام داران یکی از تولید کنندگان لاستیک کشور به نام بارز وجود دارد و از نظر فنی به پیشبرد طرح کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: در مورد بازار نیز خوشبختانه بخش عمده بازار در اختیار خود سهامداران است، به طوریکه یکی از سهامداران نزدیک 1000 دستگاه دامپتراک دارد؛ بنابراین این طرح از لحاظ تامین مالی، موضوعات فنی تولید و بازار فروش مشکلی ندارد.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به اشتغالزایی طرح احداث کارخانه لاستیک گفت: در مدت زمان 3 ساله احداث کارخانه به طور متوسط برای 400 نفر و بعد از احداث نیز برای 800 نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار