کد خبر: 1121488
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
محبوبیت ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا در نظرسنجی جدیدی که پس از انتخابات میان‌دوره‌ای در میان جمهوری‌خواهان انجام شد، از دونالد ترامپ پیشی گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا که قصد دارد نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) اعلام کند، از آن تاریخ میزان محبوبیتش در نطرسنجی‌ها کاهش زیادی پیدا کرده است.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا که هنوز نظر خود را در مورد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا اعلام نکرده، به راحتی مجددا در فلوریدا به پیروزی رسید.

به نظر می‌رسد که سیطره آهنین ترامپ بر پایگاه جمهوری‌خواهان ممکن است سرانجام از بین برود. جدیدترین نظرسنجی یاهو نشان می‌دهد که میزان محبوبیت دیسانتیس در میان جمهوری‌خواهان با ۴۷ درصد نسبت به ۴۲ درصدی که به نفع ترامپ در این نظرسنجی شرکت کردند، برتری معنی‌داری پیدا کرده است.

با توجه به نظرسنجی مشابهی که در اواسط اکتبر برگزار شد و در آن هواداران ترامپ با ۴۵ درصد یعنی ۱۰ درصد بیشتر از ۳۵ درصدی که به هواداری از دیسانتیس در آن نظرسنجی شرکت کرده بودند، شاهد بروز یک تغییر شگرف در میزان محبوبیت این دو سیاستمدار در میان جمهوری‌خواه هستیم.

دیسانتیس در میان آن دسته از هواداران جمهوری‌خواهان که در انتخابات مقدماتی سال ۲۰۱۶ شرکت کرده بودند، برتری قابل توجهی دارد و به راحتی ترامپ را با ۵۱ درصد به ۴۰ درصد شکست داد.

با این حال ترامپ همچنان از لطف کسانی برخوردار است که خود را جمهوری‌خواهان دو آتشه می‌دانند و با نسبت ۵۳ درصد به ۳۹ درصد از حامیان دسانتیس در این گروه پیشتاز است.

این نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد، نظرات ۱۶۵۳ بزرگسال را دربازه زمانی اول تا پنجم دسامبر جویا شده است.

همچنین به نظر می‌رسد، برخی از حمایت‌های دیسانتیس از سوی جمهوری‌خواهانی است که پس از یک رشته شکست‌های سیاسی (شکست‌های مهم دو نامزد مورد حمایت ترامپ یعنی مهمت اوز در پنسیلوانیا و بلیک مسترز در آریزونا که هر دو از ایالت‌های کلیدی محسوب می‌شوند) و همچنین نشست و برخاست‌های پرحاشیه‌اش با اشخاصی که جمهوری‌خواهان دید مثبتی نسبت به آنها ندارند (به دلیل صرف شام با نیک فوئنتس منکر هولوکاست) و کانیه وست (رپر آمریکایی که به‌تازگی لقب «یِه» (YE) را برای خود انتخاب کرده است) که در یک اظهارنظر یهودی‌ستیزانه گفت «نازی‌ها را دوست دارد.» دیگر دل خوشی از رئیس جمهور پیشین جمهوری‌خواه ندارند.

به نظر می‌رسد همین موارد (شکست‌های سیاسی و نشست و برخاست با افراد پرحاشیه) اکثر رای‌دهندگانی که در نظرسنجی‌های انجام شده در ماه اکتبر بلاتکلیف بودند را در نظرسنجی‌های جدید به حمایت از دیسانتیس سوق دهد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار