کد خبر: 1121386
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در حوزه فرهنگ برخی خواب بوده‌اند، لازم است، اشکالات و مشکلات و عیب‌ها در کشور را رد نکرده و یادمان نرود که توجیه؛ حماقت و از طرفی تضعیف نیز جنایت است.

حجت الاسلام محسن قرائتی صبح پنجشنبه در هفتمین اجلاس استانی نماز در مشهد اظهار کرد: محسن قرائتی بابیان اینکه بسیاری از مباحث غیرضروری باید از دروس حوزه و مدرسه حذف شود و وقت دانش‌آموز، طلبه و دانشجو صرف علم مفید شود، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگ برخی خواب بوده‌اند، از این رو لازم است، اشکالات و مشکلات و عیب‌ها در کشور را رد نکرده و یادمان نرود که توجیه؛ حماقت و از طرفی تضعیف نیز جنایت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به عنوان کسی که سال‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، از طریق رسانه شهرت یافته به جوانان می‌گویم خود را به شهرت و منصب دولتی نفروشید.

وی با تأکید بر توجه به نسل نوجوان و جوان و ضرورت پاسخگویی به سوالات و نیازهای آنان عنوان کرد: اغتشاشات فعلی نشان داد که در حوزه فرهنگ و تربیت کم کاری کرده‌ایم.اگر نوجوان ما امروزه در اغتشاشات حاضر می‌شود به واسطه آن است که به او اطلاعات کافی نرسیده است و در عوض در دام فضای مجازی افتاده و فریب بدخواهان را می‌خورد، ما نمی‌گوییم که همه کس و همه امور و همه مسئولان خوب هستند، اما افراد خوب هم کم نداریم.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه خداوند قول نصرت و پیروزی به مؤمنان داده و این مسئله را درجنگ ترکیبی امروز که در قامت اغتشاشات نمایان شده، باید مدنظر داشته باشیم؛ تصریح کرد: موج‌ها و حوادث از بین می‌رود ولی در نهایت اسلام و قرآن ماندنی خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به روایاتی که در آن‌ها از دنیا به عنوان بازار یاد شده افزود: دانشجویان جوان باید مراقب باشند که در بازار دنیا همواره به دنبال سود حقیقی باشند.

وی بیان کرد: بنده به عنوان فردی که سال‌ها معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، از طریق رسانه شهرت یافته به جوانان می‌گویم خود را به شهرت و منصب دولتی نفروشید، شما دانشجو معلمان باید قدر و جایگاه شغل ارزشمند معلمی را دانسته و از ارزش آن غافل نباشید.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه نباید به مدارک تحصیلی چون لیسانس و فوق لیسانس قانع شویم بلکه باید با مطالعه مستمر خود را رشد دهیم، یاد آور شد: امروز اسلام و کشور اسلامی ایران به روحانیونی چون شهید نواب صفوی و به افراد غیر روحانی چون شهید رجایی نیاز دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه علم، نباید انسان را از خدا جدا کندو نباید هر امری را که در فضای مجازی می‌شنویم سریعاً قبول یا رد کرده؛ بلکه باید تحقیق کرده و سپس اظهار نظر کنیم؛ اذعان کرد: امتیاز معلمی در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که معلمان علاوه بر آموزش علم در زمینه تزکیه و تربیت نیز فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به انتخاب هنر معلمی به جای پیمودن مسیر فقه، علت این انتخاب را انسان ساز و عبادت محسوب شدن کار معلمی دانست و بیان کرد: در زمینه تعلیم و تربیت باید اقدامات مؤثرتری انجام دهیم و به شیوه‌های متفاوت انتقال علم و آموزش توجه داشته باشیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار