کد خبر: 1121272
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کارگردان مستند «ضیاءالدین» مطرح کرد
کارگردان مستند «ضیاءالدین» که در جشنواره سینما حقیقت نیز حضور دارد، می‌گوید: این مستند حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی قرآنی رهبر معظم انقلاب و نقش ایشان در ترویج و نشر قرآن کریم را روایت می‌کند.

کارگردان مستند «ضیاءالدین» که در جشنواره سینما حقیقت نیز حضور دارد، می‌گوید: این مستند حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی قرآنی رهبر معظم انقلاب و نقش ایشان در ترویج و نشر قرآن کریم را روایت می‌کند.
محمدرضا دهستانی، مستندساز، درباره موضوع مستند «ضیاءالدین» که متقاضی حضور در شانزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» شده‌است، گفت: «ضیاءالدین» حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی رهبر انقلاب از دوران کودکی تا جوانی او را روایت می‌کند. این مستند، علاقه و بهره‌مندی رهبر معظم انقلاب نسبت به تفسیر و تبیین و قرائت قرآن کریم از کودکی تا زمان انقلاب و تمام مراحل زندگی او و نقش ایشان در ترویج قرآن کریم در این دوران را روایت می‌کند.
او درباره چگونگی شکل گرفتن ایده مستند ادامه داد: روزی به صورت اتفاقی کلیپی را تماشا کردم که در آن رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان مصری به زبان عربی از علاقه‌اش به قاری مصری در دوران جوانی‌اش سخن می‌گوید. این موضوع جرقه‌ای اولیه از ایده این مستند شد.
دهستانی درباره روند تحقیق و پژوهش برای این مستند گفت: تحقیق و پژوهش کار حدود دو ماه طول کشید و نزدیک به ۲۰جلد کتاب در این زمینه مطالعه کردم تا به یک خط داستانی و سیر روایی مستند رسیدم. ساخت این مستند حدود دو ماه به طول انجامید، اما روند پس تولید آن یک‌سال زمان برد، زیرا ما به دنبال تصاویر آرشیو‌های دیده نشده مرتبط با موضوع مستند بودیم که هر کدام از تصویر‌ها را به سختی پیدا می‌کردیم.
او ادامه داد: مستند شامل تصاویر بازسازی و آرشیوی است که دو راوی دارد (نریتور و صوت مصاحبه‌های رهبر انقلاب) و مصاحبه‌های مرتبط با موضوع که از اساتید و پیشکسوتان قرآنی و اشخاصی که در مساجدی که رهبر انقلاب جلسه تفسیر و قرائت قرآن داشتند، تهیه و استفاده شده‌است.
دهستانی گفت: حضرت محمد (ص) حدیثی دارد که در آن از اهمیت جایگاه قرآن کریم صحبت شده و می‌گوید: «قرآن، صادق‌ترین گفتار و رساترین موعظه و بهترین داستان‌ها است.» امروزه لزوم عمل به تعالیم راهگشای قرآن، بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، اما قبل از هر چیز، باید قرآن را شناخت و در آن تدبر و تفکر کرد. رهبر معظم انقلاب از شخصیت‌های اسلامی هستند که با قرآن مأنوس و در واقع بر علوم مختلف قرآنی تسلط دارند. اینجا است که با توجه به انس و تعاملی که رهبر انقلاب در زمینه‌های مختلف به قرآن کریم داشته و دارند، ساخت چنین مستندی درباره نقش رهبر انقلاب در ترویج قرآن کریم اهمیت می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار