کد خبر: 1121113
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
نگرانی سران رژیم صهیونیستی از تنش در روابط با آمریکا با توجه به روی کار آمدن ائتلاف راست افراطی در این رژیم باعث شد تا آنها نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی را برای دیدار با مقامات آمریکایی به واشنگتن اعزام کنند.
نفتالی بنت به دیدار جیک سولیوان مشاور امنیت ملی آمریکا رفت با به آنها اعلام کرد که "باوجود حضور عناصر تندرو در ائتلاف به رهبری بنیامین نتانیاهو، به آنها باید برای تشکیل کابینه فرصت داد".

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به چالش ها و فرصت‌های پیش روی رژیم صهیونیستی در منطقه و نگرانی ضمنی از برهم خوردن روابط آمریکا و تل آویو در سایه روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو ابراز امیدواری کرد که "روابط خوب بین تل‌آویو و واشنگتن ادامه یابد."

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیشتر درباره حضور وزیران تندرو در مناصب کلیدی مثل وزارتخانه های امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود. آمریکا نگران است با حضور تندروها در کابینه این رژیم، تنش ها در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری افزایش یافته و جوانان بیشتری به گروه های مقاومت بپیوندند.

به گزارش ایرنا، به نظر می رسد بنت رهبر حزب «راست نو» که زمانی از اعضای اصلی دفتر نتانیاهو و وزیر کابینه وی بوده است، اکنون تلاش می کند مواضع آمریکا را درباره کابینه جدید رژیم صهیونیستی تعدیل کند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل هیوم»، بنت در بخش دیگری از دیدار خود با سولیوان، از حمایت های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، به ویژه به خاطر در نظر گرفتن دیدگاه تل آویو در امضا نکردن توافق هسته ای با ایران تقدیر کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار