کد خبر: 1121045
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
خبر خوش دکتر حمیدرضا نجف‌پورکردی برای فرهنگیان؛
مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به مطالبه و دغدغه ده‌ساله اعضا در خصوص موضوع ارزش مالکانه، از تصویب قطعی طرح مالکانه در هیات امنای صندوق خبر داد.

به گزارش جوان آنلاين، دکتر حمیدرضا نجف‌پورکردی در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت موضوع ارزش مالکانه، ضمن گرامیداشت سالروز همه‌پرسی قانون اساسی، گفت: همگان می‌توانند در ذیل قانون اساسی به حقوق خود برسند و از حیث شفاف‌سازی و ارزش‌گذاری به بسیاری از موارد در قانون توجه شده است، بنابراین برگزاری و همزمانی نشست امروز را به فال‌نیک می‌گیریم.

وی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های گذشته با ره‌آوردهای خوبی مواجه بود و اکنون چهار هلدینگ در حوزه خدمات،  ساختمانی،  پتروشیمی و سرمایه‌گذاری دارد که با ۶٠ شرکت، مجموعه معظمی را شکل داده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به چالش‌های موجود در این موسسه گفت: چالش‌ها و مشکلاتی از جنس سنواتی در صندوق وجود داشت اما پس از فهم، برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی، قدم‌های بزرگی برای تعدیل و حل این چالش‌ها در طول شش ماه گذشته برداشتیم.

دکتر نجف‌پورکردی یکی از چالش بزرگ صندوق را تاخیر طولانی مدت در تعیین، تقویم و تحويل ارزش مالکانه به اعضای موسسه اشاره و تصریح کرد: در جامعه فرهنگیان این موضوع مورد توجه جدی است و جامعه هدفی حدود یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفری شامل اعضای شاغل و بازنشسته را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقداماتی در زمینه محاسبه ارزش مالکانه صورت گرفت و مقدمات کار انجام شد، گفت: به هر دلیل این اقدامات به سرانجام و نتیجه دلخواه فرهنگیان نرسید، اما با استقرار دولت سیزدهم  و حضور افراد  جدید در هیئت مدیره، کارگروه ویژه‌ای با محوریت اعضای هیئت امنا شکل گرفت، کار آسیب‌شناسی شد و بالاخره هفته گذشته طرح ارزش مالکانه به تصویب هیئت امنا رسید.

دکتر نجف‌پور کردی درباره منافع و مزایای تعیین ارزش مالکانه برای اعضای صندوق گفت: اولین نتیجه طرح ارزش مالکانه این است که نگرانی و دغدغه فرهنگیان عضو موسسه پس از ده سال رفع خواهد شد و اعضا در قالب نظامات تعریف شده به حق کامل خود خواهند رسید.

وی ادامه داد: تعیین ارزش مالکانه منجر به ایجاد ارزش مازاد برای اعضا خواهد شد که به تبع آن، سرعت انجام پروژه‌های اقتصادی افزایش یافته و ورود به عرصه‌های سرمایه‌گذاری تسهیل می‌شود.

مدیرعامل موسسه تصریح کرد: یکی دیگر از نتایج این طرح، ایجاد شفافیت حداکثری خواهد بود و پس از بورسی‌شدن شرکت، علاوه بر فرهنگیان عضو صندوق، همگان می‌توانند به صورت‌های مالی شرکت‌ها در کدال دسترسی داشته باشند.

دکتر نجف‌پورکردی با اشاره به فرآیند تعیین، تسهیم و تحویل ارزش مالکانه گفت: برخی شرکت‌ها تا سال آینده بورسی خواهند شد و به محض این کار، فرآیند تحویل ارزش انجام می‌شود، اگرچه در حال حاضر پنج شرکت زیر مجموعه موسسه بورسی هستند و گام‌هایی برای بورسی‌شدن ۹ شرکت برداشتیم و در تعامل بورس و فرابورس کار بورسی‌شدن را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در تعیین ارزش مالکانه ارزش تک تک شرکت‌ها به تاریخ روز احصا خواهد شد، افزود: درباره نحوه تحویل ارزش مالکانه نیز باید گفت که همه اعضای شاغل و بازنشسته مشمول این طرح خواهند شد و سهام بازنشستگانی که قبلا از صندوق خارج شده‌اند به آنها تحویل می‌شود.

مدیرعامل موسسه با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته می‌توانند سهام خود نقد کنند یا از مزایای آن استفاده کنند، بیان داشت: البته ما به دنبال تقویت روابط با بازنشستگان و تداوم عضویت آنها در موسسه هستیم بنابراین  ١٠ طرح تشویقی برای و برآورده کردن نیازهای گوناگون اعضای صندوق در نظر گرفتیم که خدمات بیمه‌ای و بیمه عمر از جمله آن است.

دکتر نجف‌پورکردی تاکید کرد: تمام قد برای حل مشکلات اعضای موسسه فعالیت می‌کنیم  و برای خدمت کردن به آنها از دولت و مجلس و ارگان‌های گوناگون استمداد می‌طلبیم و گدایی می‌کنیم چراکه گدایی برای خدمت به معلمان، زیباست.

وی همچنین تصریح کرد: از معلمان انتظار دارم حوصله و همراهی کنند و به ما مشورت بدهند و نقد منصفانه و مشفقانه داشته باشند، ضمن آنکه از رسانه‌ها می‌خواهیم که در کمک حاکمیت به صندوق ذخیره فرهنگیان همراه ما باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار