کد خبر: 1121014
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت پنج متهم پرونده شهید عجمیان به اعدام خبر داد.
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده شهید عجمیان گفت: فرآیند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اغتشاشات اخیر با استناد به مدارک موجود و بر اساس موازین قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.
ستایشی با بیان اینکه ۱۲ آبان ماه روز خوبی نبود، گفت: حوادث استان کرج در ۱۲ آبان بسیار تلخ بود، تعدادی اغتشاشگر به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از متوفیان اقدام به بستن آزاد راه کرج - قزوین می‌کنند. عبور و مرور را مختل می‌کنند، اموال عمومی و خصوصی را تخریب می‌کنند و مأموران را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند. در این روز سید روح‌الله عجمیان را مورد تعرض قرار می‌دهند و وی به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود. این حادثه بسیار دلخراش بود.
وی گفت: پس از این حادثه، پرونده آن تشکیل و بازپرس ویژه مشخص شد. مرکز رسانه قوه قضائیه باید فیلم‌های مربوط به حادثه ۱۲ آبان را در کرج منتشر کند تا مردم شاهد اقدامات عوامل این حادثه تلخ باشند، باید احکام این افراد قاطع و بازدارنده باشد.
سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: متهمان به ویژه متهمانی که با ضربات متعدد چاقو منجر به شهادت عجمیان شدند و با استفاده از پوشش‌های متعدد با هدف اینکه شناسایی نشوند، شناسایی و بازداشت شدند. وی ادامه داد: کیفرخواست متهمان اصلی در ۲۱ آبان ماه صادر شد. کمتر از یک ماه پس از شهادت عجمیان جلسات دادگاه رسیدگی به این جنایت برای ۱۳ نفر برگزار شد. گفتنی است جلسات دادگاه برای سه نفر از بازداشت‌شدگان که کمتر از ۱۸ سال داشتند نیز برگزار شد و در نهایت ختم رسیدگی اعلام می‌شود و چهاردهم آذرماه احکام لازم صادر شده‌است.
سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: بر اساس احکام صادره برای پنج نفر از متهمان که اقدامات مؤثر داشتند با چاقو و ضرب و جرح و کشیدن بدن شهید روی آسفالت به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور که موجب اخلال در نظم عمومی کشور شد به اعدام محکوم شدند و ۱۱ متهم دیگر از جمله سه نفر کمتر از ۱۸ سال به حبس‌های طویل مدت محکوم شدند. این احکام بدوی است و در صورت اعتراض قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.
ستایشی در خصوص نتیجه دادگاه شهید سلیمانی بیان کرد: این پرونده در حال رسیدگی است، با توجه به شرایط خاص این پرونده و حساسیت‌های آن در حال رسیدگی و تحت نظارت رئیس کل دادگستری استان تهران است. سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پرونده شهید فخری‌زاده بیان کرد: پرونده شهید ۱۵ نفر متهم دارد، ۹نفر آن‌ها به اتهام افساد فی‌الارض و مابقی اتهام‌های دیگری دارند. پرونده در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار