کد خبر: 1120931
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
برزیل به عشق «پله» می‌جنگد
برزیل جز قهرمانی هیچ هدفی ندارد. نیمار و هم‌تیمی‌هایش یک گام دیگر به فینال و تحقق رؤیای بزرگ قهرمانی نزدیک‌تر شدند. 
 شیوا نوروزی
برزیل جز قهرمانی هیچ هدفی ندارد. نیمار و هم‌تیمی‌هایش یک گام دیگر به فینال و تحقق رؤیای بزرگ قهرمانی نزدیک‌تر شدند. 
قناری‌ها برای رسیدن به یک‌چهارم نهایی کره‌جنوبی را باید شکست می‌دادند، انتظاری که برآورده کردنش اصلاً سخت نبود و در کمتر از ۳۶ دقیقه مأموریت به آسانی و با موفقیت به پایان رسید. حالا درخشش ستاره‌های برزیل، ترس به اردوی کروات‌ها انداخته است. 
 
سلسائو ۲۰ سال است که رنگ قهرمانی به خود ندیده، اما شرایط برزیل در جام ۲۰۲۲ مطلوب و همه‌چیز مهیای قهرمانی این تیم است. کمتر از یک نیمه برای وینیسیوس، نیمار، ریچارلیسون و پاکتا کافی بود تا چهار گل بزنند و هنوز نیمه تمام نشده بود که رقص پیروزی انجام دادند. برزیلی‌ها در مصاف با کره تکنیک‌های ناب خود را بار‌ها به نمایش گذاشتند. برتری مطلق مدعی قهرمانی در مقابل حریف آسیایی کاملاً مشهود بود، به ویژه که نیمار بعد از دو بازی غیبت دوباره در ترکیب حضور داشت. در این جدال برتر تیاگو سیلوای ۳۸ ساله با پاس گلی که به ریچارلیسون داد، رکورد مسن‌ترین پاسور تاریخ جام‌جهانی را به نام خود ثبت کرد. 
برزیلی‌ها شکی در پیروزی مقتدرانه نداشتند و صعودشان به جمع هشت تیم برتر جهان به راحتی رقم خورد، به همین‌خاطر سرمربی این تیم تصمیم گرفت در ۱۰ دقیقه آخر مسابقه به ویورتون دروازه‌بان ذخیره برزیل هم فرصت بازی دهد. تعویض آلیسون این فرصت را به ویورتون داد تا بازی در جام قطر را تجربه کند. پیام احساسی پله، اتحاد برای پیروزی و رسیدن به فینال را در این تیم افزایش داده است. بازیکنان سلسائو می‌جنگند تا با تصاحب جام آن را به پله تقدیم کنند. 
 برزیل مرگبار
مرد اول نیمکت از همه‌چیز راضی است و می‌داند شاگردانش پتانیسل موفقیت را دارند. تیته حفظ تعادل در تیم را رمز موفقیت برزیل خواند: «از هواداران سپاسگزارم. کلمه دیگری پیدا نمی‌کنم که عمق تشکرم را نشان بدهد. آن‌ها به تیم باور دارند و نقطه قوت ما هستند. تیم در حمله بی‌نظیر است. ما نسلی را در اختیار داریم که مربیان زیادی از رده‌های سنی روی بازیکنان کار کرده تا به اینجا رسیده‌اند. آن‌ها پایه‌های این قهرمان‌ها را شکل داده‌اند، چه از نظر فوتبالی و چه روحی روانی. برایم باعث افتخار است که نتیجه کار آن‌ها را در اختیار دارم. تنها نکته‌ای که ما در ادامه بازی‌ها باید مدنظر داشته باشیم، تعادل است. می‌دانید که اگر برزیل تعادل داشته باشد تا چه حد برای حریفان مرگبار خواهد بود.»
 ترس نیمار
بهترین بازیکن بازی کسی نبود جز نیمار؛ همان ستاره‌ای که مصدومیت بدموقع فرصت حضور در دو بازی را از دست داد. نیمار با انگیزه‌تر از همیشه به بازی‌های آتی فکر می‌کند: «خیلی ترسیده بودم. بعد از شروع خوبی که در این فصل داشتم، تحمل یک مصدومیت شدید برایم سخت و دردناک بود. این همه تلاش ارزش داشت. نمی‌توانم از عملکردم صددرصد راضی باشم. جایزه بهترین بازیکن را دریافت کردم، ولی این جایزه متعلق به همه بازیکنان تیم است، چون همگی عالی بودند. وقت آن رسیده که پیش برویم، ولی باید این کار را با برنامه‌ریزی انجام دهیم. ما رؤیای قهرمانی را در سر می‌پرورانیم و قدم به قدم پیش خواهیم رفت. این چهارمین بازی ما بود و هنوز سه بازی دیگر داریم. بسیار آماده هستیم و روی کسب عنوان قهرمانی تمرکز کرده‌ایم.»
وینیسیوس دیگر ستاره قناری‌ها بعد از تقدیم پیروزی مقابل کره به پله، به هماهنگی خوب بازیکنان برزیل اشاره کرد: «این برد را به پله تقدیم می‌کنم و امیدوارم که او هر چه سریع‌تر از این وضعیت خارج شود. با این شرایط می‌توانیم تا فینال به رقصیدن ادامه دهیم. با گذشت زمان، شرایط ما بهتر می‌شود و بازی به بازی اعتماد به نفس بازیکنان بالا رفته و هماهنگ‌تر از قبل می‌شویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار