کد خبر: 1120606
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
نماینده ولی فقیه در سپاه:
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پیروزی‌های بزرگی در راه است گفت: بنا به اعتراف آمریکایی‌ها این فتنه هم جواب نداده و دنبال راه دیگری هستند.

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی صبح دوشنبه در هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظهار داشت: علما و روحانیون باید با تمام وجود دنبال کسب دانش باشند تا در جنگ ترکیبی و میدان جهاد تبیین بتوانند موفق باشند.

وی اضافه کرد: همه ادیان و مکاتب دنبال خوشبختی و کمال هستند اما در ۲ سوال با هم اختلاف نظر دارند که یکی معنای سعادت و کمال و انسان است و دیگری راه رسیدن به کمال چگونه است. دعواهای اساسی سر این دو سوال است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انسان کامل انسانی است که همه ارزش‌های انسانی هماهنگ با هم در او رشد کرده باشند و به کمال رسیده باشند. انسان کامل در اسلام نباید یک بعدی باشد و باید همه ابعاد و ارزش‌ها را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: انسان کامل در فرآیند رشد باید این ابعاد هماهنگ با هم رشد کنند و در یک جهت رشد زیادی داشته باشد و در بخش دیگری نتوانسته باشد به رشد کافی دست یابد.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: انسانی انسان کامل است که همه ارزش‌ها را با هم داشته باشد و در فرآیند رشد با هم رشد کند و عرفان و سیاست و… را هماهنگ با هم داشته باشد.

لزوم دفاع از حق با صدای بلند

وی با اشاره به جامعیت آیت الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی بیان کرد: جهاد ایشان را از سجاده باز نداشت و در اوج نبرد از نماز خود دست نکشید. روحیه انقلابی و جهادی و قاطعیت در دفاع از نظام در ایشان کم‌نظیر بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: خیلی از افراد بصیرت دارند ولی صدای رسا ندارد و فریاد ندارند. حضرت فاطمه زهرا به ما یاد دارد که با فریاد و صدای بلند از حق دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: باید از آیت‌الله نمازی یاد بگیریم که یک بعدی نباشیم و بلکه در همه ابعاد رشد کنیم تا بتوانیم به خوبی نقش‌آفرینی کنیم. آیت‌الله نمازی دارای جامعیت است که باید ایشان را الگو قرار دهیم. در تربیت طلبه و دانشجو زمینه رشد همه‌جانبه و جامعیت را مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی ادامه داد: باید تلاش کنیم که علم ما را از تقوا باز ندارد و تقوا نیز ما را از علم باز ندارد.

وی با بیان اینکه باید دنبال آزادی انسانی باشیم تصریح کرد: آزادی که غربی‌ها تلقین می‌کنند آزادی حیوانی است. منطق شهید این است که حیات جسمانی را می‌دهد تا حیات انسانی را برای خود تضمین کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حوزه‌ها باید افرادی تربیت کنیم که همه استعدادهای انسانی در آنها تقویت شود.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله نمازی را سیره آخوندی ایشان دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس، در دوران فتنه و… یکی از چهره‌های برجسته حضرت آیت‌الله نمازی بوده‌اند و هرگز حرکتی خارج از شأن روحانیت نداشته و هیچگاه بی عدالتی و رفتار غیرمنصفانه باعث نشد ایشان رفتاری خارج از شأن خود داشته باشند.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار داشت: مردم انتظار دارند که مسئولیت‌ها باعث نشود که شأن آخوندی و پناهگاه بودن برای مردم و جامعیت آنها را از بین نبرد.

این فتنه‌ها نیز می‌گذرد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در این فتنه‌ها افراد باید غربال شوند ادامه داد: فتنه‌های آخر الزمان باید بیایند تا چهره‌های نفاق ریزش کنند. نهضت ظهور بدون اینکه مؤمنین خالص شوند محقق نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مؤمنین در این حوادث و فتنه‌ها آبدیده و ورزیده و توانمند می‌شوند تصریح کرد: این فتنه‌ها می‌آیند تا مؤمنین از غیرمومنین تمییز داده شوند.

حجت الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: چیزی که مهم است این است که نباید بگذاریم امید و نشاط و تحرک از جامعه گرفته شود. دشمن در تلاش است تا امید و مجاهدت و تحرک را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه روحانیت با تمام وجود پرچمدار این میدان است افزود: روحانیت هم خودش امیدوار است و حرکت می‌کند و هم امیدبخش جامعه است و هم خودش مجاهد است و هم جهادپرور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و ادامه داد: مطالبه بحق از مسئولین لازم است و روحانیت ما و مرجعیت ما هرگز این موضع مطالبه‌گری را ترک نکرده‌اند.

پیروزی‌های بزرگی در راه است

وی با بیان اینکه این انقلاب حقیقت دین است و نباید آسیب ببیند، گفت: از این گردنه هم می‌گذریم و این انقلاب سربلندتر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد. این انقلاب گاهی حرکتش کند شده ولی متوقف نشده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: بنا به اعتراف آمریکایی‌ها این فتنه هم جواب نداده است و دنبال راه دیگری هستند. چون این مردم نیامده‌اند مقابل این نظام بایستند و بیشتر عصبانیت آمریکایی‌ها از این مردم است.

وی اظهار داشت: اگر جنگ با عمامه راه می‌اندازند و حوزه علمیه را آتش می‌زنند و حمله به امام جماعت‌ها می‌کنند چون می‌دانند اینها نهادی مردمی هستند و مردم را به حرکت می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیروزی‌های بزرگی در راه است و ضربات سنگینی نصیب دشمن خواهد شد.

هشتمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با تجلیل از شخصیت گرانقدر آیت الله حاج شیخ عبدالنبی نمازی برگزار شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار