کد خبر: 1120446
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
نشنال اینترست در گزارشی با اشاره به افزایش حوادث تیراندازی‌ها و تحرکات گروه‌های افراطی در آمریکا استدلال می‌کند که این کشور هم‌اکنون درگیر جنگ داخلی شده است.

وب‌سایت «نشنال‌اینترنسنت» در گزارشی با عنوان «آیا جنگ داخلی دوم در آمریکا آغاز شده؟» نوشته آنچه به نظر می‌رسد که اقدامات خشونت‌آمیز فردی و حادثه‌ای -مانند حوادث تیراندازی فردی یا گروه‌های راست افراطی- باشند، بخشی از یک تحول و جنبشی بزرگتر از تروریسم داخلی هستند که یک جنگ داخلی روبه‌رشد را شکل می‌دهند.

اعتراض‌ها و ضداعتراض‌ها و خشونت‌های مسلحانه ناشی از افراط‌‎گرایی سیاسیِ راست‌افراطی و سفیدبرترپندار‌ها (معتقد به برتری نژاد سفید) به خیابان‌ها، کلاس‌های درس و سراسر شبکه‌های اجتماعی آمریکا سرایت کرده است. این موج افراط‌گرایی همچنان منافع عمومی اجتماعات محلی و ملی را تهدید می‌کند.

«باربارا والتر»، کارشناس برجسته در زمینه خشونت سیاسی اخیرا در گزارشی با تیتر «چگونه جنگ داخلی شروع می‌شود؟» نوشته هیچ کس تمایل ندارد باور کند که دموکراسی محبوب آن‌ها رو به افول است، یا به سمت جنگ داخلی پیش می‌رود. اما با ارزیابی برخی شاخصه‌ها، جنگ داخلی دوم در آمریکا آغاز شده است و تا زمانی که کشور این جنگ را به رسمیت نشناسد و آن را جدی نگیرد، آمریکایی‌ها نمی‌توانند با شدتی که شرایط ایجاب می‌کند، با آن مواجهه شوند.

بر اساس بیانیه «اتحادیه ضد افترا» در سال ۲۰۲۱ «افراط‌گرایان داخلی دستکم ۲۹ نفر در ۱۹ حادثه در آمریکا به قتل رساندند. همه این قتل‌ها به جز سه مورد توسط افراط‌گراین راست‌گرا و با انگیزه نارضایتی‌هایی مانند هویت ملی و تئوری «جایگزینی بزرگ»، انجام شده است.

اگر ۲۹ قتل را با جمعیت ۳۰۰ میلیونی آمریکا مقایسه کنیم، احتمالا عددی نسبتا کوچک به نظر برسد، اما زمانی که با یکی از شاخصه‌های دانشگاهی جنگ داخلی سنجیده می‌شود، هشداردهنده است.

برنامه داده‌های درگیری اوپسالا (UCDP)، به عنوان یک منبع معتبر درباره درگیری‌های مسلحانه، جنگ داخلی و خشونت یک‌طرفه را به صورت استفاده عامدانه هر گروه رسمی سازمان‌یافته از نیروی مسلحانه تعریف می‌کند که منجر به دستکم بیست و پنج کشته مرتبط با درگیری در یک سال می‌شود.

سیاست‌گذاران باید به جای بررسی پتانسیل جنگ داخلی تنها از دریچه گروه‌های مسلح رسمی، بر تعداد روبه‌رشدِ کشتار‌ها در آمریکا توسط جنبش‌های غیرمتمرکز سفیدبرترپندارها، سیاست‌های فوق محافظه‌کاری و تروریسم داخلی تاکید کنند.

جنگ داخلی آمریکا (۱۲ آوریل ۱۸۶۱- ۹ مه ۱۸۶۵) یک جنگ داخلی در آمریکا بود که میان دولت‌های پشتیبان اتحادیه فدرال (موسوم به اتحادیه) و ایالت‌های جنوبی یا جنوب به وقوع پیوست که رأی به جدایی از ایالات متحده و تشکیل کنفدراسیون ایالات مؤتلفه آمریکا داده‌بودند.  

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار