کد خبر: 1120341
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
با مصوبه هیات وزیران؛
هیات وزیران با اصلاح آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها، الزام خودروهای وارداتی با استاندارد یورو (۶) یا یورو (۵) EEV به رعایت استاندارد روز اروپا، از مفاد این آیین نامه را حذف کردند.

اصلاح تبصره ۳ ماده ۴ آیین‌نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها که به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حذف الزام خودروهای وارداتی با استاندارد یورو (۶) یا یورو (۵) EEV به رعایت استاندارد روز اروپا به هیأت وزیران ارائه شده بود، در جلسه روز چهارشنبه ۹ آذرماه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه و با توجه به نوع سوخت توزیع شده در جایگاه های سوخت برای خودروهای سواری (یورو ۴) و زمانبر بودن و هزینه بر بودن عرضه سوخت یورو (۶) در جایگاه‌های سراسر کشور که سبب تحمیل هزینه غیرمنطقی به مشتری و خدمات پس از فروش بدون ایجاد ارزش افزوده شده و همچنین موجب اختلال در فرآیند واردات خودرو خواهد شد، هیات وزیران پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص اصلاح آیین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها را به تصویب رساند.

به موجب این اصلاحیه، تبصره (۳) ماده (۴) آیین نامه مذکور مبنی بر الزام خودروهای وارداتی با استاندارد یورو (۶) یا یورو (۵) EEV به رعایت استاندارد روز اروپا، از مفاد این آیین نامه حذف شد.

 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار