کد خبر: 1120290
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
وزرای دولت جدید مالزی با حضور در کاخ پادشاه این کشور و انجام مراسم سوگندیادکردن، رسماً کار خود را آغاز کردند.

وزرای دولت جدید مالزی با انجام مراسم سوگندیادکردن، رسما کار خود را انجام دادند.

وزاری دولت «انور ابراهیم»، نخست‌وزیر جدید مالزی با حضور در کاخ «سلطان عبدالله»، پادشاه مالزی، در برابر او سوگند یاد کردند؛ این مراسم به صورت زنده از تلویزیون مالزی پخش شد.

انتخابات پارلمانی مالزی ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برگزار شد. در این انتخابات ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که برای انتخاب ۲۲۲ نماینده پارلمان، به پای صندوق‌های اخذ رأی رفتند. در این انتخابات ۹۳۹ نفر برای حضور در انتخابات اعلام نامزدی کرده بودند. نمایندگان پارلمان به مدت ۵ سال کرسی نمایندگی را در اختیار خواهند داشت.

اما پس از پایان شمارش آراء هیچ یک از دو ائتلاف اصلی حاضر در انتخابات، یکی به ریاست «انور ابراهیم» و دیگری به ریاست «محی الدین یاسین»، نخست وزیر سابق این کشور نتوانستند بیش از ۵۰ درصد آراء را کسب کنند و دولت جدید را تشکیل دهند.

احزاب و ائتلاف‌ها برای تشکیل دولت باید دست‌کم ۱۱۲ کرسی پارلمان را از بین ۲۲۲ کرسی به دست آورند، اما هیچ یک از ائتلاف ها نتوانستند این کار را انجام دهند.

سرانچام پادشاه مالزی در سوم آذر، پس از دیدار با حاکمان ایالتی و در راستای قانون اساسی مالزی، انور ابراهیم را به عنوان دهمین نخست وزیر این کشور آسیای جنوب شرقی منصوب کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار