کد خبر: 1120209
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
تیم ملی وزنه‌برداری ایران آماده پرواز به سمت کلمبیا برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان است. وزنه‌برداری ایران بعد از تغییرات مدیریتی و پشت سر گذاشتن چند سال پرالتهاب و پردردسر حالا خود را آماده حضور در یک میدان بزرگ جهانی می‌کند. شاگردان سعید علی حسینی که در رقابت‌های آسیایی عملکرد قابل قبولی داشتند، می‌خواهند ثابت کنند که در حد قهرمانی جهان هستند و حتی می‌توان روی موفقیت آن‌ها در المپیک هم حساب باز کرد.
فریدون حسن
تیم ملی وزنه‌برداری ایران آماده پرواز به سمت کلمبیا برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان است. وزنه‌برداری ایران بعد از تغییرات مدیریتی و پشت سر گذاشتن چند سال پرالتهاب و پردردسر حالا خود را آماده حضور در یک میدان بزرگ جهانی می‌کند. شاگردان سعید علی حسینی که در رقابت‌های آسیایی عملکرد قابل قبولی داشتند، می‌خواهند ثابت کنند که در حد قهرمانی جهان هستند و حتی می‌توان روی موفقیت آن‌ها در المپیک هم حساب باز کرد.
حافظ قشقایی در دسته ۶۷ کیلوگرم، میرمصطفی جوادی در ۸۱ کیلوگرم، کیانوش رستمی ۸۹، رضا دهدار ۱۰۲، مهدی کرمی ۱۰۹، آیت شریفی و علی داوودی در مثبت ۱۰۹ کیلوگرم اعضای تیم ملی ایران در این مسابقات را تشکیل می‌دهند. یک ترکیب جوان با هدایت مربی جوان که افکار تازه‌ای در سر دارد. سعید علی حسینی، سرمربی تیم ملی برای تک‌تک وزن‌ها و نفرات حاضر در مسابقات برنامه خاصی دارد، حتی در نظر دارد تا در وزن‌هایی که المپیکی نیستند فشار زیادی روی وزنه‌برداران نباشد و آن‌ها مثلاً فقط روی یکی از حرکات یک‌ضرب یا دوضرب کار کنند تا بتوانند صاحب مدال شوند. ترکیب تیم ملی برای شرکت در مسابقات کلمبیا یک ترکیبی از وزنه‌برداران جوان و باتجربه است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده احتمال موفقیت آن بسیار بالاست، این مسئله در اظهارنظر‌های سرمربی و اعضای فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین پیشکسوتان این رشته دیده می‌شود. ترکیبی که بسیار امیدوار است تا بتواند وزنه‌برداری ایران را دوباره به اوج برگرداند و شکست‌ها و ناکامی‌های چند سال قبل را جبران کند. ترکیبی که می‌خواهد در المپیک هم بدرخشد، اما ابتدا باید خود را در مسابقات جهانی ثابت و اعتماد کادر فنی و مسئولان فدراسیون را جلب کند.
سعید علی حسینی می‌گوید: «در حال حاضر تمام ظرفیت وزنه‌برداری ایران همین‌ها هستند. ما هم روی آن‌ها کار کردیم که در بهترین شرایط به مسابقات قهرمانی جهان بروند و عملکرد بهتری را نسبت به مسابقات قبلی داشته باشند. همانطور که در تمرینات با انگیزه و محکم کار می‌کنند، ان‌شاءالله در مسابقه هم بتوانند خوب کار کنند.»
حسینی به امید‌های کسب مدال هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «به حافظ قشقایی امیدواریم که در دوضرب مدال بگیرد. از جوادی، دهدار و کیانوش رستمی و کرمی امید کسب مدال داریم، اما بیشتر استراتژی ما روی کرمی و شریفی، سرمایه‌گذاری است. از داوودی هم با توجه به اینکه نایب‌قهرمان المپیک است انتظار کسب مدال داریم، اما این نیست که ما صددرصد مدال بگیریم، چون همه کشور‌ها همانند ما دارند کار می‌کنند. وزنه‌برداران ما ظرفیت و توانمندی این را دارند که بتوانند با مدال از مسابقات قهرمانی جهان برگردند.»
ترکیب تازه تیم ملی ایران نظر قهرمان سنگین‌وزن سابق جهان را هم به خود جلب کرده تا جایی که به کسب مدال در وزن‌های مختلف امیدوار است. بهداد سلیمی، سرپرست نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در این خصوص به ایسنا گفت: «همه کسانی که اعزام می‌شوند طبق گزارشی که کادر فنی داده است شانس کسب مدال در قهرمانی جهان را دارند. البته هیچ چیزی در ورزش قابل پیش‌بینی نیست، ولی به هر حال ورزشکاران ماه‌هاست که در اردو هستند و شرایط آمادگی آن‌ها نسبتاً خوب است و امیدواریم نتیجه‌ای در خور نام ایران بگیرند.»
سلیمی در خصوص تعداد نفرات اعزامی به مسابقات کلمبیا هم اظهار کرد: «۱۱ ورزشکار داریم و پنج نفر کادر فنی مردان و زنان (سه نفر در کادر مردان و دو نفر در کادر زنان) را تشکیل می‌دهند. یک سرپرست، یک نماینده وزارت ورزش، یک پزشک و یک خبرنگار همراه تیم هستند. به‌خاطر هزینه‌های زیاد نفرات را کم کردیم و حتی آقای انوشیروانی به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌رود. ماساژور و داور هم نمی‌روند، تا آنجایی که می‌شد سعی کردیم تیم کیفی و تعداد همراهان کمتر باشد و در این شرایط سخت، هزینه‌ها را کم کنیم. هزینه‌های اعزام زیاد است، فقط هزینه بلیت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شده است.».
اما در آستانه اعزام تیم ملی وزنه‌برداری به رقابت‌های قهرمانی جهان در کلمبیا صبح دیروز معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش از اردوی تیم ملی بازدید کرد. محمد پولادگر در این بازدید که همراه سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری صورت گرفت، ضمن ابراز امیدواری به افتخارآفرینی وزنه‌برداران ایران در این رقابت‌ها به روند رو به رشد وزنه‌برداری بعد از تغییرات مدیریتی اشاره کرد و اظهار داشت: «در ماه‌های اخیر و پس از تغییرات صورت‌گرفته شرایط بهتری در فدراسیون وزنه‌برداری ایجاد شده و وزنه‌برداری با پویایی بیشتری در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. برای همه شما در رویداد پیش‌رو آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم مثل همیشه با مدال‌های خوشرنگی که می‌گیرید دل مردم را شاد کنید.» 
معاون توسعه ورزشی قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در ادامه افزود: «وزنه‌برداری همیشه یکی از رشته‌های مدال‌آور بوده است، چه در مسابقات جهانی و چه در المپیک و بازی‌های آسیایی که همه خاطرات خوبی هم دارند. امیدوارم این‌بار هم در مسابقات جهانی کلمبیا تیمی که اعزام می‌شود، دستاورد خوبی داشته باشد، مخصوصاً تیم ملی بزرگسالان بانوان که برای سومین بار در مسابقات جهانی شرکت می‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار