کد خبر: 1120207
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
وزیر خارجه کشورمان در گفتگویی تلفنی با بورل
وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی تلفنی، درخصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک تبادل نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی تلفنی، درخصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل ضمن تشکر از نقش وی در مسیر گفتگو و تعامل، و با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک بکار گرفته اخیر ازسوی یکی دو وزیر اروپایی، گفت: امروز در اروپا برخی سیاسیون تندرو، خود را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده و از جیب اتحادیه خرج می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بدین شکل اهداف راهبردی اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های خشونت گرا و حتی تروریستی که اطلاعات غلط به این سیاسیون می‌دهند، شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش مسؤل عالی سیاست خارجی و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را در دور نگهداشتن اتحادیه اروپا از هیجانات غیرسازنده، مهم دانست.

امیرعبداللهیان و بورل در این گفتگو، آخرین وضعیت روند مذاکره لغو تحریم‌ها و همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

جوزپ بورل با اشاره به تلاش هایش جهت بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات توافق شده در وین تاکید کرد که کماکان به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق ادامه می‌دهد.

گفتنی طی ماه‌های اخیر، برخی از وزرای خارجه و نخست وزیران اروپایی همگام با سیاست‌های خصمانه آمریکا مواضع تندی علیه ایران گرفتند.

در همین راستا جیمز کلیورلی وزیر خارجه انگلیس در بخشی از سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی منامه، ایران را به «خون‌ریزی و تخریب» در سراسر جهان متهم کرد.

«آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان هم در اظهاراتی مداخله‌جویانه ضمن حمایت از گسترش تحریم‌ها علیه ایران، مدعی شد: کشورمان باید به دلیل سرکوبگری مجازات شود!

اظهارات اروپایی‌ها درحالی مطرح می‌شود که سران این اتحادیه سابقه برخورد قهرآمیز علیه معترضان خود را دارند، و مصداق آن در جریان اعتراضات سراسری جلیقه زرد‌ها در فرانسه، پلیس این کشور از گلوله‌هایی استفاده کرد که در پی آن ده‌ها معترض بینایی خود را از دست دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار