کد خبر: 1120196
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت مراسم افتتاحیه اجراهایِ بخش صحنه‌ای را در جوار حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار کرد.

مراسم افتتاحیه هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بخش صحنه‌ای، ظهر امروز شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در کنار حرم مطهر امام رضا علیه‌سلام برگزار شد.

این مراسم با حضور گروه‌های نمایشی و مسئولان جشنواره و علاقه‌مندان به تئاتر در صحنِ قدس در کنار حرم امام رضا علیه‌سلام برگزار شد.

تنها سخنران این مراسم سیدوحید فخرموسوی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت بود.

فخرموسوی گفت: امروز به پابوس حرم امام رضا علیه‌سلام آمده‌ایم تا از اینجا جشنواره را در بخش اجراهای صحنه‌ای آغاز کنیم. امیدوارم در طول سه روزی که اینجا در کنار هم هستیم بتوانیم رویدادی پویا و با عظمت را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنم از کسانی که چه هماهنگی و چه ناهماهنگی را برای ما رقم می‌زنند. امیدوارم در روزهای پیش‌رو شاهد هماهنگی بیشتری از سوی همه ارگان‌ها با جشنواره باشیم.

فخرموسوی تاکید کرد: کوروش زارعی، جهانگیر الماسی، آزیتا ترکاشوند، حسین مسافرآستانه و فرهاد قائمیان داوران بخش صحنه‌ای هستند که در مشهد اجراها را از نزدیک می‌بینند و داوری را انجام می‌دهند.

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت گفت: پس از برگزاریِ بخش صحنه‌ای در مشهد؛ سه بخش دیگر از جشنواره را در پیش داریم؛ که یکی بخشِ تله‌تئاتر است. در این بخش آثار تولید شده از رسانه ملی پخش می‌شوند.

فخرموسوی تاکید کرد: همچنین بخش دومِ بین‌الملل هم برگزار خواهد شد که طی آن نمایش‌هایی از کشورمان با موضوع مقاومت به کشورهای بوسنی‌هرزگوین، سوریه، لبنان و ترکیه اعزام می‌شوند.

وی در پایان گفت: بخش بین‌الملل ما با دیگر جشنواره‌ها متفاوت است؛ در جشنواره تئاتر مقاومت و برای بخش بین‌الملل گروه‌های تئاتری از کشورمان اجراهایی را با موضوع مقاومت به کشورهای دیگر می‌برند.
اجراهای بخشِ صحنه‌ای در هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از ۱۲ تا ۱۵ آذر۱۴۰۱ در مشهد به صحنه می‌روند. در این بخش ۱۴ گروه از استان‌های مختلف کشور حضور دارند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار