کد خبر: 1119906
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
وزیر اقتصاد:
وزیر اقتصاد با اشاره به پیگیری بند‌های اجرا نشده ابلاغیه ۱۲ بندی رئیس جمهور، از اتخاذ تصمیماتی در سفر به استان سیستان و بلوچستان برای رفع مشکلاتی خبر داد که منجر به رکود در این استان شده است.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز جمعه در یک برنامه خبری درباره نتایج سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت اقتصادی به ویژه خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان منجر به رکود و خلوت شدن روستا‌ها شده است و برای اصلاح این موارد تصمیماتی اتخاذ شد.

وی با اشاره به عدم اجرای کامل ابلاغیه ۱۲ بندی رییس جمهور در اردیبهشت ماه اظهار کرد: در این سفر متوجه شدیم بخش‌هایی از این ابلاغیه محقق نشده و به طور خاص سهمیه واردات و صادرات ۴۰۰ دلار برای هر خانوار در هر هفته اجرایی نشده بود که در این مورد وزیر صمت قول دادند به زودی کمیسیون ماده ۱۲ مصوبه لازم را ابلاغ کند.

خاندوزی گفت: درباره معوقات بانکی کشاورزان با توجه به خشکسالی تصمیم بر این شد که معوقات تا زمانی که سازمان برنامه بخشنامه سال جدید را ابلاغ کند، متوقف شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: درباره بازارچه مرزی میلک، با موافقت گمرک مقرر شد نیمی از فضا در اختیار خرده فروشی برای رفع مایحتاج مردم این منطقه قرارگیرد.  

وی افزود: درباره استقرار ایکس ری هم قرار شد زودتر از موعد مقرر ۸ ماهه‌ای که ایکس ری‌ها ساخته می‌شود، این کار تسریع و انجام شود.

خاندوزی یادآور شد: رفع تعهد ارزی تعاونی‌های مرزنشین که ماه‌ها بود پیگیری می‌شد مطرح شد و امروز استاندار فهرست کامل و دقیق این افراد را احصا کرد و فردا این فهرست را به بانک مرکزی برای رفع تعهد خواهد داد.

به گفته وزیر اقتصاد درباره منطقه آزاد نیز با توجه به تصویب اساسنامه و رفع ایراد شورای نگهبان، به محض ابلاغ اجرای آن آغاز می‌شود.

وزیر اقتصاد همچنین خبر داد: با توجه به اینکه کسبه و اصناف استان از جهات مختلف تحت فشار بودند مقرر شد که جرایم و دیرکرد‌های مالیاتی سال‌های گذشته آن‌ها بخشوده شود و از ظرفیت ماده ۱۶۵ درباره اصناف و کسبه‌ای که اعتراض به اصل مالیات دارند حداکثر استفاده صورت گیرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار