کد خبر: 1119841
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
فعال بازار طلا از هفته پُر نوسان سکه و طلا و ثبت رکورد سکه در کانال ۱۷ میلیون تومان پس از افزایش ۲۴ دلاری قیمت جهانی طلا خبر داد و گفت: حباب سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

محمد کشتی آرای ، اظهار داشت: روز گذشته بهای انس جهانی طلا و نرخ ارز به یک‌باره افزایش یافت و این دو عامل باعث شد در حالی که قیمت سکه و طلا از روز یکشنبه سیر نزولی داشت، دوباره روز پنجشنبه با افزایش همراه باشد و سکه دوباره در کانال ۱۷ میلیون تومان و دلار هم بیش از ۳۶ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود: طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت نوسان داشت و انس جهانی طلا به ۱۷۸۰ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۲۴ دلار افزایش قیمت داشت و طلا و سکه هم افزایش داشت.

به گفته این فعال بازار سکه در هفته گذشته رکورد ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را زد.

کشتی آرای اظهار داشت: سکه طرح قدیم ۷۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۳۰ هزار تومان، ربع سکه نیز ۵۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۳۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت.

وی ادامه داد: طلای آب‌شده بیشترین رکورد قیمتی را داشت و به ۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان رسید و به طور متوسط هر مثقال طلای آب‌شده ۲۸۵ هزار تومان رشد داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۶ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

فعال بازار طلا بیان کرد: حباب سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای گفت: روز گذشته هر دلار آمریکا (در بازار آزاد غیررسمی) ۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان دادوستد می‌شد که یک هزار و ۴۰ تومان در طول هفته افزایش قیمت دلار را شاهد بودیم.

به گفته این مقام صنفی داد و سندها تا اواسط هفته روال عادی داشت، اما با افزایش قیمت روند هیجانی داشت و این هیجان باعث شد حباب سکه افزایش یابد.

وی پیش‌بینی کرد: معمولاً هنگامی که در پایان هفته نوسان قیمت‌ها را داشته باشیم قیمت‌ها تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد چون بازارهای جهانی تعطیل می‌شود. پیش‌بینی می‌کنم که بانک مرکزی طی روزهای آینده بازار را مدیریت کند و قیمت‌ها کنترل شود

کشتی آرای با استقبال از انتشار اوراق سکه گفت: انتشار اوراق اتفاق خوبی بود که توسط بانک مرکزی انجام شد چون هم حباب سکه را کاهش داد هم اینکه نقدینگی را جذب کرد و اگر ادامه داشته باشد مطمئناً تاثیر خواهد داشت.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار