کد خبر: 1119573
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی:
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح سامان‌دهی تعطیلات کشور را در راستای درون‌زایی اقتصاد گردشگری دانست و گفت: بخشی از این طرح در قالب اصلاح ماده ۸۷ مدیریت خدمات کشوری و بخشی در سند تحول دولت پیگیری و در قالب لایحه‌ای توسط رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به دو راهبرد توزیع زمانی و مکانی سفر در راستای توسعه گردشگری داخلی، اظهار داشت: معرفی مقاصد مکمل و جایگزین در ایام اوج سفر همچنین طرح سامان‌دهی تعطیلات با هماهنگی وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش همچنین سازمان اداری استخدامی کشور و معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری در دستور کار معاونت گردشگری قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیگیری طرح ساماندهی تعطیلات با دو رویکرد استفاده بهتر از تعطیلات رسمی کشور برای رونق حوزه گردشگری و اضافه شدن یک روز به تعطیلات هفتگی، تصریح کرد: بخشی از این ماموریت در اصلاح ماده ۸۷ مدیریت خدمات کشوری که در دستور کار دولت قرار داشت، پیگیری و نهایتا طی جلسات متعدد در تاریخ ۱۸ آبان ماه سال جاری توسط هیئت وزیران تصویب و توسط رئیس‌جمهوری در قالب لایحه‌ای برای تصویب تقدیم مجلس شد.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه تمامی هدف طرح سامان‌دهی تعطیلات در اصلاح ماده ۸۷ مدیریت خدمات کشور محقق نمیشد، افزود: در سند تحول دولت تکلیفی برای معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری تعیین شده بود که این فرصت را برای ما ایجاد کرد، بقیه اجزای طرح سامان‌دهی تعطیلات در قالب تشکیل کارگروهی در دستور کار قرار بگیرد.

شالبافیان در توضیح اهمیت پیگیری این طرح بیان کرد: اجرای طرح ساماندهی تعطیلات می‌تواند فرصتی برای سفر‌های کوتاه مدت به شهر‌ها و روستا‌های کمتر شناخته شده اطراف شهر‌های بزرگ را فراهم کند. با توجه به اینکه در حال حاضر برخی شهر‌های بزرگ تنها یک روز تعطیل دارند، امکان برنامه‌ریزی چنین سفر‌هایی وجود ندارد.

وی طرح سامان‌دهی تعطیلات کشور را در درون‌زا کردن اقتصاد گردشگری امری مهم عنوان کرد و افزود: چنین سفر‌های کوتاه مدتی می‌تواند به رونق کسب‌وکار‌های منطقه‌ای همچنین معرفی مقاصد کمتر شناخته شده و رونق گردشگری داخلی کمک کند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار