کد خبر: 1119555
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
وزارت اقتصاد اعلام کرد
از ابتدای امسال تا ۴ آذر از ۴۶۷ هزار و ۲۷۶ درخواست صدور مجوز به درگاه ملی مجوز‌های کشور، ۱۳۵ هزار و ۵۰۷ مجوز صادر شده است.

طبق اعلام وزارت اقتصاد از ابتدای امسال تا چهارم آذرماه ۱۴۰۱ از تعداد ۴۶۷ هزار و ۲۷۶ درخواست صدور مجوز به درگاه ملی مجوز‌های کشور، ۱۳۵ هزار و ۵۰۷ مجوز، معادل ۲۹ درصد کل درخواست‌ها، صادر شده است.

همچنین ۱۸۹ هزار و ۸۸۶ مجوز رد شده، ۱۹ هزار و ۳۷۰ نفر از درخواست خود انصراف داده‌اند و ۱۲۲ هزار و ۵۱۳ درخواست با تأخیر از سوی دستگاه‌های صادرکننده مواجه شده‌اند.

۴ هزار و ۶۹۲ درخواست در صف بررسی هستند و ۸۳ هزار و ۱۴۷ درخواست معادل ۱۷.۸ درصد کل درخواست‌ها در مرحله بررسی تأخیر داشته‌اند.

وزارت بهداشت، وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست جمهوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا چهارم آذر ماه هیچ مجوزی را از مسیر قانونی درگاه ملی مجوز‌ها صادر نکرده‌اند.

۹ دستگاه همچنان به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشدند

سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت دفاع، کانون کارشناسان رسمی، کانون وکلا، جامعه حسابداران رسمی، سازمان اداری و استخدامی، فراجا و نظام روانشناسی همچنان در فهرست دستگاه‌های جامانده و متصل نشده به درگاه ملی مجوز‌ها هستند.

بر این اساس، صندوق نوآوری هیچ تأخیری در بررسی درخواست‌های صدور مجوز نداشته و وزارت بهداشت با ۷۳.۴ درصد، بیشترین درصد تأخیر را در بررسی درخواست‌های صدور مجوز داشته است.

همچنین وزارت تعاون در بخش مشاغل خانگی با ارتقای ۱۶ پله‌ای رتبه بین ۲۲ دستگاه و وزارتخانه، بیشترین ارتقای رتبه را در صدور مجوز‌ها به خود اختصاص داده است و سازمان حفاظت محیط زیست با کاهش ۳ پله‌ای رتبه، با بیشترین کاهش رتبه بین ۲۲ دستگاه روبه‌رو شده است. وزارت بهداشت، وزارت صمت، وزارت تعاون (به جز مشاغل خانگی) و وزارت میراث فرهنگی قعرنشینان جدول درخواست و صدور مجوز‌ها هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار