کد خبر: 1119512
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس، نسبت به گران شدن حق اشتراک تلفن ثابت واکنش نشان دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) پارلمان نسبت به افزایش یکباره هزینه آبونمان قبوض تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات انتقاد کرده و این افزایش را در شرایط فعلی که مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند را نادرست دانستند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در اخطار قانون اساسی با اشاره به اصول ۵۲ و ۵۳ و ۵۴ این قانون عنوان کرد: مخابرات مبلغی را به عنوان آبونمان ثابت در قبض‌ها لحاظ کرده است به این منوال که برای مثال ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر کسی این میزان را استفاده کرد از همان مبلغ برداشت می‌شود و اگر کسی به این میزان مکالمه نداشت باز هم این مبلغ از این مشترک دریافت می‌شود در حالی که بر اساس اصل ۵۲ و ۵۳ به دلیل عدم وجود این موضوع در بودجه خلاف قانون اساسی و بر اساس اصل ۴ نیز خلاف شرع است.

در ادامه جلسه سیدکاظم دلخوش اباتری نیز در تذکری با انتقاد از عملکرد بیش از ۱۰ هزار وزارتخانه که باعث افزایش چند برابری هزینه‌های مردم شده اند، گفت: هزینه‌های آب و برق افزایش یافته و حتی میزان هزینه آب شهرک‌های صنعتی نیز به متر مکعبی ۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است همچنین آبونمان مخابرات ۱۵ هزار نفر در قبوض لحاظ شده است.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس نیز با انتقاد از افزایش نرخ ابونمان تلفن ثبت به ۲۰ هزار تومان اظهارکرد: سوال این است که آیا با گرانی‌های فعلی و فشاری که به مردم تحمیل می‌شود شرکت مخابرات دچار آسیب مغزی شده که تا این حد اشتراک را افزایش داده است؛ لذا باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

همچنین محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم چالوس در مجلس هم در تذکر شفاهی به وزیر ارتباطات گفت: اخیرا شرکت مخابرات ایران طی پیامکی به استفاده کنندگان تلفن ثابت اعلام کرده مبلغ ۲۰ هزار تومان به صورتحساب ماهیانه آن‌ها تحت عنوان حداقل هزینه ماهانه تلفن ثابت اضافه می‌شود. تا چه زمانی وزارتخانه‌ها به جای کاهش هزینه‌های خودشان به جای درآمد دست در جیب مردم می‌کنند؛ درخواست می‌شود هیأت رئیسه با قید دو فوریت به این موضوع رسیدگی کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات نمایندگان در خصوص افزایش هزینه تلفن‌های ثابت گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس باید به موضوع ذکر شده درباره مخابرات رسیدگی کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار