کد خبر: 1119135
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
محمدسعید احدیان، مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس مجلس در کانال تلگرامی نوشت:
 
روزنامۀ سازندگی در شمارۀ امروز خود به‌شکلی کاملاً غیرحرفه‌ای سخنان قالیباف را تحریف کرد و تعریفی خودساخته از نوسازی نظام حکمرانی را به قالیباف نسبت داد. تعبیر استاد نمک‌دوست از «خانوادۀ تیتر»، شامل تیتر، عکس، زیرتیتر، سوتیتر و... در این زمینه راهگشاست.
 
این روزنامه درحالی‌که عکس خود را به دکتر قالیباف اختصاص داده است و تیتر یک خود را نوسازی نظام حکمرانی انتخاب کرده است، در زیرتیتر خود نوشته است «نوسازی نظام حکمرانی چه مؤلفه‌هایی دارد». این روزنامه بدون هیچ توضیحی که منبعی را اعلام کند، هفت محور را به‌عنوان نوسازی در نظام حکمرانی معرفی می‌کند و درنتیجه مخاطب این‌گونه فکر می‌کند که مؤلفه‌های نوسازی نظام حکمرانی از نظر دکتر قالیباف این هفت محور است. درحالی‌که نه‌تنها این موارد در هیچ یک از اظهارات آقای قالیباف وجود ندارد، بلکه تعریف آقای قالیباف از حکمرانی نو دقیقاً نقطه مقابل این رویکرد است و اتفاقاً مهم‌ترین حرف ایشان این است که ما پس از پایان جنگ به‌دلیل اینکه از دورۀ سازندگی به بعد، فرهنگ و تربیت‌شدگان دفاع مقدس را کنار گذاشتیم، تحول رویکردی حضرت امام را —که خود را در نهادهای انقلابی مثل جهاد سازندگی و کمیتۀ امداد و... به‌شکلی موفق نشان داد— در نظام حکمرانی امتداد ندادیم و همین ریشۀ اصلی اشکالات موجود است.
 
نکتۀ سؤال‌برانگیز این است که حتی اگر بپذیریم سخنان پیشین دکتر قالیباف از چشم این روزنامه افتاده است، نمی‌توانیم قبول کنیم این روزنامه نطق رسمی صبح همان روز دکتر قالیباف را، که تیتر یک خود را از آن گرفته است، ندیده باشد: «تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات پیش‌رو مخصوصاً در حوزۀ اقتصاد، نوسازی نظام حکمرانی با بازگشت به مردم و تأکید بر خداباوری به‌عنوان دو رکن اصلی فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه ما مسئولان قرار گیرد».
 
حال سؤال این است که سازندگی چرا دست به چنین تحریفی زده است؟ قاعدتاً نمی‌توان و نباید نیت‌خوانی کرد، اما تجربۀ پیشین نشان داده است، همیشه دو جریان غرب‌گرا و سوپرانقلابی که به‌ظاهر دیدگاه های متضادی دارند، مانند دو لبۀ قیچی در ابترکردن مسیر درستی که جریان انقلاب باید بگیرد عمل می‌کنند. همان‌طور که در سال ۸۴ هر دو طیف با تقسیم کاری مشابه در تخریب عمل کردند، به نظر می‌رسد روزنامۀ حزب کارگزاران سازندگی تعریفی از حکمرانی نو را به قالیباف نسبت داده که کاملاً برای جریان انقلاب حساسیت‌برانگیز باشد و کاملاً قابل پیش‌بینی است که لبۀ دوم قیچی از امروز وارد عمل شده و سوپرانقلابی‌ها برچسب‌زنی خود را علیه قالیباف شروع خواهند کرد تا جریان انقلاب نتواند در حساس‌ترین روزهای خود، تصمیم درستی برای مسیر پیش روی خود بگیرد.
 
نیاز به تأکید نیست که مسئله برطرف‌کردن نقاط ضعف، که دشمن از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند، پس از تثبیت آرامش، متعلق به یک نفر نیست، بلکه ارادۀ جمعی نیروهای انقلاب است که باید با همدلی و هم‌افزایی آن را در چارچوب مبانی امامین انقلاب رقم زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار