کد خبر: 1119128
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران به طور رسمی از نخست وزیر عراق استقبال کرد.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق صبح امروز - سه شنبه - در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به منظور گفت و گو با مسئولان جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت.

مراسم استقبال رسمی از السودانی که در سومین سفر خود در کسوت نخست وزیر عراق به تهران سفر کرده است، روز سه‌شنبه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مجموعه فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سرود ملی دو کشور ایران و عراق نواخته شد و نخست وزیر عراق و رئیس جمهور ایران از یگان‌های نظامی حاضر در میدان سان دیدند و هیات های عالی رتبه دو کشور به یکدیگر معارفه شد.

پس از آیین استقبال رسمی، مذاکرات دوجانبه آیت الله رئیسی و السودانی آغاز می‌شود و هیات های اقتصادی و سیاسی دو کشور نیز درباره موضوعات و همکاری های دوجانبه و منطقه ای گفت و گو خواهند کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سفر نخست وزیر عراق به تهران را در چارچوب استمرار همکاری های دو کشور دانست و اعلام کرد که در این سفر کمیسیون های عالی دو کشور در سطح نخست وزیر عراق و معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور نیز در رابطه با این سفر به ایرنا اعلام کرد: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به دعوت رسمی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و در صدر هیاتی اقتصادی و سیاسی با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای به تهران سفر می‌کند.

وی ادامه داد: نخست وزیر عراق در این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی، تفاهم نامه‌ای نیز برای توسعه همکاری‌های تهران و بغداد امضا خواهد کرد.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با مناسب خواندن همکاری‌های ایران و عراق با توجه به گفت‌وگوها و دیدارهای رسمی مقامات دو کشور اظهار داشت: این سفر با اولویت اقتصادی و سیاسی انجام می‌شود و همانطور که دولت مردمی سیزدهم بارها اعلام کرده اولویت سیاست خارجی ایران با دیپلماسی منطقه‌ای و کشورهای همسایه است.

جمشیدی روابط ایران با کشورهای همسایه در یکسال گذشته را بسیار خوب و در سطح بالا توصیف کرد و افزود: حوزه روابط بین‌الملل، سیاست خارجی منطقه‌ای و ارتقای روابط با همسایگان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش سیاست خارجی دولت فعلی است که این روند خوشبختانه به خوبی ادامه دارد و شاهد رفت و آمدهای کشورهای همسایه و منطقه با ایران هستیم.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار