کد خبر: 1119080
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
جبلی گفت: رسانه‌های لندن‌نشین مقید به هیچ‌گونه اخلاق حرفه‌ای نیستند، زیرا، تمام انرژی خود را صرف گمراه‌سازی و پوشاندن واقعیات می‌کنند.

«پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما، با اشاره به مطالبات مستمر رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص مقوله «جهاد تبیین» در تشریح اقدامات رسانه ملی جهت تحقق منویات معظم‌له، اظهار داشت: اگر به بخش کوچکی از برنامه‌هایی که این روز‌ها و هفته‌ها رسانه ملی تولید و پخش می‌کند توجه داشته باشید، قطعاً محوریت جهاد تبیین را در برنامه‌های صدا و سیما مشاهده خواهید کرد.

جبلی تصریح کرد: ما مصادیق جهاد تبیین را بیشتر از توصیه به جهاد تبیین مورد توجه قرار داده‌ایم، به طور مثال می‌توان به برنامه‌های «پاورقی»، «شیوه»، «جریان» و مستندهای فاخری که در حال عرضه شدن است اشاره کرد که از مصادیق جهاد تبیین محسوب می‌شوند.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: مصادیق جهاد تبیین به معنی تلاش برای روشنگری مردم است، ما این تلاش برای روشنگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن با عنوان جهاد تبیین یاد می‌کنند را در عرصه‌های مختلف برنامه‌سازی چه برنامه‌های گفت‌و‌گو محور چالشی و چه برنامه‌های گفت‌و‌گو محور تبیینی و چه در برنامه‌های مستند با جدیت پیگیری کرده‌ایم.

وی افزود: ان‌شالله بتوانیم در آینده از همه ظرفیت‌های برنامه‌سازی برای تلاش جهت روشنگری مردم که موسوم به جهاد تبیین است استفاده کنیم.

جبلی درخصوص حمایت از رسانه ملی برای مقابله با لجن‌پراکنی رسانه‌های لندن‌نشین اظهار کرد: یکی از میزهای تخصصی حوزه خبر ما به همین موضوع اختصاص پیدا کرده است، ما موضوعاتی را که رسانه‌های معاند در راستای گمراه‌سازی افکار عمومی دنبال می‌کنند و تلاش دارند که اذهان عمومی را به سمت و سوی غیر واقعیت بکشانند را در قالب برنامه‌های تبیین و گزارشات مختلف پاسخ می‌دهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه شبی نیست که کارکنان رسانه ملی برای مقابله با گمراه‌سازی رسانه‌های معاند برنامه‌های تبیینی تولید نکنند، گفت: تقریباً هر شب ما شاهد پخش برنامه‌ها و گزارشات خبری رسانه ملی برای مقابله با لجن‌پراکنی رسانه‌های معاند هستیم، البته معتقدیم تاثیر این رسانه‌ها در گمراه‌سازی افکار و اذهان عمومی زیاد نیست.

وی تأکید کرد: وقتی که مخاطبیبن ما شاهد تلاش‌های مکرر رسانه‌های معاند هستند تا موضوعی دروغین را القا کنند و بعد خلاف آن ثابت می‌شود، به مرور زمان اعتمادشان را نسبت به این رسانه‌ها از دست می‌دهند. برخلاف آن‌چیزی که این رسانه تحت عنوان اخلاق حرفه‌ای از آن یاد می‌کنند به اعتقاد ما رسانه‌های لندن‌نشین مقید به هیچ‌گونه اخلاق حرفه‌ای نیستند، زیرا، تمام انرژی خود را صرف گمراه‌سازی و پوشاندن واقعیات می‌کنند.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار