کد خبر: 1118783
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس‌جمهور در سفر به سواحل مکران:
 رئیس‌جمهور که در آستانه هفتم آذر - روز نیروی دریایی ارتش - و به منظور شرکت در رژه یگان‌های نمونه این نیرو روز گذشته به بندر جاسک در استان هرمزگان سفر کرده بود، با مردم این منطقه به صورت رو‌در‌رو دیدار کرد و از اهمیت راهبردی سواحل مکران در حوزه‌های اقتصادی سخن گفت. 
 رئیس‌جمهور که در آستانه هفتم آذر - روز نیروی دریایی ارتش - و به منظور شرکت در رژه یگان‌های نمونه این نیرو روز گذشته به بندر جاسک در استان هرمزگان سفر کرده بود، با مردم این منطقه به صورت رو‌در‌رو دیدار کرد و از اهمیت راهبردی سواحل مکران در حوزه‌های اقتصادی سخن گفت. 
به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی، صبح دیروز به منظور حضور در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بازدید از ظرفیت‌های بندر جاسک، به استان هرمزگان سفر کرد. رئیس‌جمهور همچنین در جریان این سفر یک روزه، با مردم جاسک به صوت رو در رو، دیدار و گفتگو کرد. 
رئیسی در بدو ورود خود به استان هرمزگان، به صورت هوایی ظرفیت‌های جاسک و مناطق مختلف حوزه راهبردی سواحل مکران را مورد بررسی قرار داد. پس از آن نیز به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک حضور پیدا کرد و از توانمندی‌های این نیرو بازدید کرد. 
 ارتباط رئیسی با ناوگروه‌های ارتش در دریای سرخ و اقیانوس آرام
رئیس‌جمهور در ادامه برنامه سفر به شهرستان جاسک و منطقه دوم دریایی ولایت نداجا در ارتباط تصویری با ناوگروه‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ نیروی دریایی ارتش با فرماندهان این ناوگروه‌ها، فرماندهان ناوشکن بایندر و ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس در آب‌های دریای سرخ و فرماندهان ناوبندر مکران و ناوشکن دنا در آب‌های اقیانوس آرام گفتگو کرده و از آخرین وضعیت ماموریت این ناوگروه‌ها مطلع شد. رئیسی در حاشیه رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو اظهار داشت: حضور نیروی دریایی نه فقط برای امنیت مرز‌ها بلکه برای حضور در اقیانوس‌ها و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در آبراه‌های بین‌المللی بسیار اطمینان بخش است. وی با بیان اینکه گسترش فعالیت‌های اقتصادی و توسعه تجاری با حضور نیرو‌های دریایی ارتش امکانپذیر است، تصریح کرد: با وجود تهدیداتی که امروز در آب‌های بین‌المللی و بخش‍‌های مختلف اقیانوس‌ها وجود دارد، حضور نیروی دریایی برای فعالان اقتصادی اطمینان بخش است. وی گفت: از دوستان‌مان در نیروی دریایی ارتش بابت برقراری امنیت کشتی رانی در منطقه، دفاع و امنیت کشور، صیانت از سکو‌ها و همه منافع جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان تشکر می‌کنم. 
 ۴۳ سال توطئه نتوانست ملت ایران را از اهدافش بازبدارد
رئیسی پس از بازدید میدانی خود، در اجتماع مردم جاسک حاضر شد و در سخنرانی خود تأکید کرد: امروز ملت ایران در مقابل تمامی دنیا می‌تواند که بگوید ۴۳ سال توطئه و دشمنی دشمنان، تحریم و تهدید دشمنان، محاصره اقتصادی و جنگ نظامی نتوانسته است ما را از اهداف بلندمان بازبدارد و ما همچنان بر آرمان‌ها و اهداف بلندمدت تأکید می‌کنیم. رئیس‌جمهور بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع بسیجیان کافی بود که مشخص شود جایگاه بسیج جایگاهی ارزنده برای امنیت، منطقه و مردم است. وی با اشاره به اینکه بسیج در سختی‌ها کنار مردم است گفت: همه شاهد حضور مؤثر بسیج در دفاع مقدس، سیل، زلزله و سایر مشکلات در کنار مردم هستیم. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از سپاه پاسداران و بسیج بابت خدمات ارزنده شان باید قدردانی و تشکر کنیم، اظهارداشت: باید از دلاورمردان نیروی دریایی ارتش هم در دفاع از مرز‌ها قدردانی و تشکر کرد، شما مردان و زنان نشان داده‌اید در دوران دفاع مقدس و این زمان مرزداران سرافراز جمهوری اسلامی ایران هستید. رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات جاسک گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله اشتغال و کار است، صیادی یکی از کار‌های جدی در اقتصاد منطقه و ایجاد درآمد در جاسک محسوب می‌شود که بایستی با جدیت مشکلات در این بخش پیگیری و رفع شود. وی ادامه داد: اقتصاد دریا مسئله بسیار مهمی است و می‌توان کار‌هایی انجام داد که اقتصاد دریا فعال شود، امروز یکی از برنامه‌های مهم دولت تبدیل کردن سواحل مکران به مرکز اقتصادی، رونق تولید و داد و ستد برای کشور است. 
 حل مشکلات مردم وظیفه مسئولان است
رئیسی با تأکید بر اینکه آن قدر استعداد در سواحل مکران وجود دارد که می‌تواند این نقطه را به نقطه مهم راهبردی اقتصادی توریستی و تجاری تبدیل کند، با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه جاسک گفت: امنیت سرمایه‌گذاری را در این منطقه تضمین می‌کنیم. وی با تأکید بر حمایت از صیادان در چارچوب قانون گفت: من از استاندار، فرماندار، عزیزان در ارتش و سپاه و بسیج و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌خواهم فعالیت اقتصادی در منطقه را جدی بگیرند. رئیسی با تأکید بر اینکه امروز سرمایه‌گذاری در منطقه جاسک هم سرمایه را تضمین می‌کند و هم سود را تضمین می‌کند گفت: منطقه مکران از جمله مناطقی است که جلوه انسجام ملی را به خوبی می‌توان در آن مشاهده کرد و شیعه و سنی در کنار هم به صورت زیبایی در حال زندگی هستند. 
رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌های حاضر در منطقه گفت: شرکت نفت اینجا استقرار دارد، اما حتماً انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و مجموعه‌هایی که از این منطقه نفت را به بازار روانه می‌کنند مورد تأکید و جزو اولویت‌های ما است. 
 نباید حل مشکلات را  در آن سوی مرز‌ها جست‌وجو کنیم
رئیسی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما مشکل حل ناشدنی نداریم و همه مشکلات قابل حل است و راه‌حل مشکلات در دست جوانان متخصص است، ما نباید حل مشکلات را در آن سوی مرز‌ها جست‌وجو کنیم، کشور‌های سلطه‌گر تاکنون هیچ گشایشی را ایجاد نکرده‌اند و تنها به دنبال منافع خود هستند.
 وی با بیان اینکه، در سفر بعدی به این منطقه، نباید شاهد نداشتن آب و جاده باشیم، گفت: مسئولان باید با کار مضاعف در منطقه مشکلات مردم جاسک را رفع کنند. باید به صورت جدی با کار بسیجی‌وار و خستگی‌ناپذیر در جهت رفع مشکلات مردم اقدام شود و دولت با همه وجود در خدمت مردم عزیز است. 
رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات منطقه بشاگرد نیز‌گفت: منطقه بشاگرد از اولویت‌های سفر دولت است و تا وقتی مشکلات شما وجود داشته باشد به این منطقه سفر می‌کنم تا به عنوان خدمتگزار بتوانم گره‌گشای مشکلات باشم. 
 اهمیت جاسک و سواحل مکران
جاسک یکی از شش شهرستان بندری استان هرمزگان، در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت دریایی با مکران و تنگه هرمز همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. 
مکران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده است. رهبر معظم انقلاب و همچنین برخی از فرماندهان ارشد نظامی در سال‌های اخیر بر توسعه سواحل مکران که نقطه اتصال کریدور شمال- جنوب است، تأکید کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار