کد خبر: 1118694
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ع) گفت: اغتشاشات و ناآرامی های اخیر کشور نشان دهنده ضعف دشمن و قدرت جمهوری اسلامی است.
 

سردار محمدجعفر اسدی معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ع) در همایش بسیجیان دانشگاه تربیت مدرس که به مناسبت هفته بسیج در سالن شهید چمران دانشگاه برگزار شد، اغتشاشات و ناآرامی های اخیر کشور را نشان دهنده ضعف دشمن و قدرت جمهوری اسلامی دانست.

فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم به شخصیت شجاع و والای ابربسیجی تاریخ حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: در دوران طاغوت و در زمانی که در دانشگاه ها بحث این بود که دین، ‌افیون توده هاست و قرن حاضر، پایان دینداری انسان هاست و در حوزه های علمیه به دلیل اینکه شیعیان در جهان در اقلیت بودند حرف از تقیه به میان آمده بود، امام خمینی تقیه را حرام دانستند و گفتند که 'قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت می کشاند.'

وی افزود: این ابر بسیجی، کمر همت بست و با تأسی به آیه « وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرا» و عمل به آن، نتیجه گرفت.

سردار اسدی تاکید کرد: امام خمینی هیچ گاه مأیوس نشد، چون با خدا و قرآن مأنوس بود همانگونه که بسیجی باخدا و قرآن مأنوس است. امام به بسیجیان فرمودند که اگر در کشور حتی یک نفر بماند تکلیف آن یک نفر دفاع از انقلاب و اسلام است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور خاطرنشان ساخت:‌ وقایع اخیر نشان از قدرت کشور دارد نه ضعف آن و دشمنان وقتی نمی توانند به کشوری مقتدر حمله کنند و آن را در موضع ضعف بگذارند، سعی می کنند با اقداماتی نظیر ایجاد اغتشاش در کشور،  به اهداف شوم خود دست یابند که قطعا با وجود نهادهای قدرتمند بسیج، ‌سپاه و نهادهای نظامی کشور این اقدامات آنان بی نتیجه خواهد بود و هیچ آسیبی به کشور و انقلاب اسلامی ایران نخواهد رسید.

وی اظهار داشت: ‌امام خمینی(ره) انسانی حکیم و فرزانه و ژرف نگر و آینده نگر بود و می دانست که با پیروزی انقلاب ابرقدرت ها به ایران حمله می کنند و به همین دلیل چند ماه پس از انقلاب،  نهاد مردمی بسیج را بنیان نهادند که به لطف خدا امروز تفکر بسیجی در کشور حاکم است و بسیاری از پیشرفت های علمی وسیاسی نشأت گرفته از این تفکر است.

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام ساداتی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در مورد بسیج فرمودند که بسیج یک گفتمان، یک فرهنگ و یک تفکر است. فرهنگ بسیجی فرهنگ خدمت بی تظاهر و بی توقف به اجتماع و کشور است.

وی به خدمات بسیج در دوران های مختلف و شرایط سخت کشور اشاره کرد و گفت: بسیج همواره خدمت بدون چشم‌داشت و بی تظاهر دارد. فرهنگ بسیج برای ملت ما یک گفتمان شد، گفتمانی که انقلاب را بیمه کرد و اگر این گفتمان نبود، انقلاب امروز با این روند پیش نمی رفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یادآور شد: تفکر بسیجی بر خودسازی بنیان گذاشته شده است وحتی در صحنه های علمی نیز همین گفتمان و فرهنگ بسیجی وجود دارد.

حجت الاسلام ساداتی نژاد به نقش مهم بسیج در حفظ و حراست از کشور در ناآرامی های اخیر اشاره و تأکید کرد: امروز از رویش های انقلابی و جوانان بسیجی عطر همان بسیجی های دهه 60 و دوران دفاع مقدس استشمام می شود و در وقایع اخیر کشور، بسیجیان نقش خود را به خوبی ایفا کردند و بسیار مورد ظلم قرار گرفتند اما وقتی هدف مقدس است، ما از چیزی نمی هراسیم.

در ادامه زهرا محمودی دانشجوی دکتری پژوهش هنر و نخبه بسیجی دانشگاه اشعاری در خصوص منش و رفتار بسیجیان در دوران دفاع مقدس قرائت کرد.

در پایان مراسم از بسیجیان دانشگاه که در اردوهای جهادی،‌ فعالیت های دوران کرونا و همچنین جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه به مناطق محروم حضور داشتند، تقدیر به عمل آمد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار