کد خبر: 1118682
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
قنادباشی:
کارشناس مسائل منطقه‌ای، امتیاز ندادن و اخذ امتیاز را شیوه‌ی آمریکا در مذاکرات با دیگر کشورها دانست و گفت: بدعهدی و فریب سیاست نهادینه شده دولت آمریکاست که جمهوری‌خواه و دموکرات هم ندارد.

جعفر قنادباشی تحلیلگر ، در خصوص بدعهدی آمریکا گفت: سیاست فریب و سوءاستفاده کردن در دولت و دستگاه حکومتی آمریکا نهادینه شده است.

وی عنوان کرد: امتیاز ندادن و اخذ امتیاز شیوه‌ی آمریکا در مذاکرات با کشورهای دیگر است که این شیوه از ابتدای استقلال آمریکا وجود داشته و عادت دارد با فشار و جنجال از کشورهای دیگر امتیاز بگیرد.

قنادباشی بیان کرد: در بیانیه الجزایر قرار شد که آمریکا در ایران مداخله نکنند، چرا که ایرانی‌ها معتقد بودند که آمریکا از سال ۱۳۳۲ بعد از کودتا وارد عرصه سرقت و مداخله در ایران شده است و همراه با انگلستان دولت مصدق را برانداز کرد.

تحلیلگر سیاسی افزود: بعد از براندازی هم از طریق کنسرسیوم که بیشترین سهام و سود آن برای آمریکا و انگلستان بود بر ایران مسلط شد.

وی گفت: لانه جاسوسی آمریکا نشانه آن بود که آمریکا می‌خواهد انقلاب اسلامی را براندازی کند و بعد از آن قرارداد الجزایر امضا شد که آمریکا به آن عمل نکرد و مداخله خود را در ایران ادامه داد و در برجام هم همین موضوع تکرار شد.

قنادباشی تصریح کرد: آمریکا در مذاکرات برجام که بنابر این بود که تحریم‌های ایران را لغو کند، مانند بیانیه الجزایر به آن پابند نماند و ترامپ از برجام خارج شد و بایدن هم کوچک‌ترین گامی هم برای رفع تحریم‌ها برنداشت.

این تحلیلگر سیاسی عنوان کرد: موضوع فریب دادن آمریکا فقط در مورد ایران صدق نمی‌کند بلکه با کشورهای دیگر هم این شیوه را دارد، مانند اوکراین که او را به سمت جنگ هدایت کرد اما در همکاری با او کوتاهی می‌کند و آمریکا تنها در جایی که به نفع آن است حضور دارد.

وی در پایان افزود: پرونده آمریکا در مذاکرات با کشورهای مختلف نیز روشن نیست و این بدعهدی و فریب سیاست نهادینه شده دولت آمریکاست که جمهوری‌خواه و دموکرات هم ندارد.

 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار