کد خبر: 1118532
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به تولید پروژه سینمایی «غریب» بر اهمیت ارائه روایت‌هایی از زندگی فرماندهانی همچون شهید محمد بروجردی در سینمای ایران تأکید کرد.
گلعلی بابایی، نویسنده و پژوهشگر شناخته‌شده دفاع مقدس با ابراز خرسندی از اینکه بالاخره طلسم ساخت فیلمی درباره شهید بروجردی شکسته شده‌است، به مهر گفت: این فیلم سینمایی که با عنوان غریب بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی ساخته می‌شود، لازم است دربرگیرنده ابعاد شخصیتی مهم او مانند منش اخلاقی و ویژگی فرمانده‌پروری باشد؛ چون نمی‌توان با یک فیلم به تمام زوایای زندگی ایشان پرداخت. با این حال بر اساس پیشینه سازندگان به موفقیت فیلم «غریب» امیدوارم.
وی با اشاره به منابع روایی این فیلم سینمایی افزود: نصرت‌الله محمودزاده طی سال‌ها پژوهش توانسته کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» را با نگاه به زندگی شهید محمد بروجردی به نگارش درآورد. او از جمله کسانی است که اشراف کامل به شهید بروجردی دارد و همین که نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «غریب» از مشاوره‌های این نویسنده بهره برده‌اند جای امیدواری دارد، آنچه قرار است روی پرده برود اثری قابل پذیرش خواهد بود.
بابایی همچنین درباره پژوهش‌هایی که خود در زمینه زندگی شهید بروجردی داشته است، بیان کرد: آنچه من به شخصه در پژوهش‌هایم درباره شهید بروجردی به‌دست آوردم، این است که ایشان فرمانده فرمانده‌پروری بوده و اکثر نیرو‌هایی که زیردست این شهید بزرگوار خدمت کردند، فرمانده لشکر، تیپ و قرارگاه شده‌اند.
او افزود: افرادی همچون احمد متوسلیان، ابراهیم همت، ناصر کاظمی، محسن وزوایی، غلامحسین پیچک، علیرضا موحد دانش و علی‌اصغر رنجبران فرماندهان مطرح جنگ هستند که تمامی آن‌ها از دست‌پرورده‌های شهید بروجردی به حساب می‌آیند و این اتفاق کمی نبوده‌است. حتی خود شهید بروجردی یکی از گزینه‌های اصلی فرماندهی سپاه در سال‌های ابتدایی تأسیس بود که نپذیرفت و ترجیح داد در همان جبهه غرب به خدمت بپردازد.
گلعلی بابایی ادامه داد: یک فیلم سینمایی نمی‌تواند تمام زوایای زندگی شهید بروجردی را نمایش دهد. بنابراین فیلم «غریب» باید به مواردی بپردازد که شخصیت این شهید را برای مخاطب به درستی روشن کند. تصور می‌کنم این اتفاق از سوی آقایان محمودزاده و حامد عنقا رخ داده باشد و تلاش‌شان بر این بوده تا فراز‌هایی از زندگی شهید بروجردی را به صورت فیلم دربیاورند که دارای تأثیرگذاری بیشتری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار