کد خبر: 1118393
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
در سایه وقوع دو انفجار قوی در شهر تل آویو در سرزمین های اشغالی، آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که صهیونیست ها کابینه آتی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو را قادر به مقابله با حملات رو به افزایش فلسطینیان نمی دانند.
نظرسنجی یک اندیشکده تخصصی رژیم صهیونیستی برای شبکه ۱۲ این رژیم نشان می دهد که بیشتر صهیونیست ها بر این باورند که کابینه جدید این رژیم به ریاست نتانیاهو راه حلی برای مقابله با حملات اخیر رو به افزایش نخواهد داشت.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۲ درصد از صهیونیست ها بر این باورند که نتانیاهو و "ایتامار بن گویر" رئیس حزب افراطی دینی «عوتسما یهودیت» راه حل سحرآمیزی برای مقابله با حملات اخیر ندارند. این درحالی است که تنها ۳۱درصد از آنها معتقدند که این دو نفر راه حل مناسب دارند. این آمار در بین رای دهندگان به فراکسیون نتانیاهو ۵۵ درصد است؛ یعنی ۵۵ درصد از رای دهندگان به فراکسیون نتانیاهو معقدندکه کابینه آتی توانایی این کار را دارد.

همچنین ۶۱ درصد صهیونیست ها مخالف انتصاب "بزالل اسموتریچ" رئیس حزب افراطی دینی "صهیونیسم دینی" به عنوان وزیر دارایی و ۲۸ درصد موافق او هستند.

از سوی دیگر، ۶۱درصد از صهیونیست ها نیز مخالف انتصاب "آریه درعی" رهبر حزب دینی "شاس" به عنوان وزیر داخلی رژیم صهیونیستی و ۳۳ درصد موافق این انتصاب هستند.

۵۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز موافق انتصاب "یوآف گالانت" به عنوان وزیر ارتش رژیم صهیونیستی و ۳۲ درصد مخالف او هستند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۹درصد از صهیونیست ها موافق انتخاب ایتمار بن گویر به عنوان وزیر امنیت داخلی و ۴۶ درصد مخالف او هستند. این درحالی است که ۸۰ درصد از رای دهندگان به حزب لیکود به ریاست نتانیاهو مخالف این امر هستند.

مذاکرات بین نتانیاهو و متحدان راستگرای او بر سر وزارتخانه‌ ها ادامه دارد و انتظار می‌رود که طرف‌ها قبل از پایان ضرب الاجل ۱۱ دسامبر برای تشکیل کابینه به توافق برسند. این ائتلاف از حزب دست راستی لیکود به رهبری نتانیاهو، دو حزب افراطی ارتدوکس و ائتلاف راست افراطی صهیونیسم دینی، جنگ طلب ترین کابینه در تاریخ ۷۴ ساله رژیم جعلی اسرائیل خواهد بود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار