کد خبر: 1118304
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
دولت انگلیس با ادعای «خطرات امنیتی» ادارات خود را از نصب دوربین‌های نظارتی ساخت چین در ساختمان‌های حساس، باز داشت.

اولیور داودن، وزیر دفتر کابینه انگلیس در بیانیه‌ای کتبی به پارلمان اعلام کرد تصمیم برای عدم استفاده از دوربین‌های چینی پس از بررسی «خطرات امنیتی احتمالی فعلی و آتی مرتبط با نصب سیستم‌های نظارت بصری در املاک دولتی» گرفته شده است.

به گزارش رویترز، داودن گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به تهدیدی که برای انگلیس وجود دارد و افزایش قابلیت و اتصال این سیستم‌ها، کنترل‌های بیشتری لازم است».

هایک ویژن، یک شرکت نظارتی برجسته چینی در پاسخ به چنین تصمیمی گفت: «تلقی کردن هایک ویژن به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی به طور قطع تصمیمی نادرست است». این شرکت اعلام کرد قصد دارد «فورا» با مقامات انگلیس در این خصوص گفتگو کند و قبلاً هم با دولت انگلیس صحبت کرده بود تا آنچه را که به عنوان سوء تفاهم در مورد تجارت خود می‌دانست، برطرف کند.

مسئولین هایک ویژن اعلام کردند که این شرکت تنها یک تولیدکننده تجهیزات است و هیچ دسترسی به داده‌های ویدیویی کاربران ندارد. به گفته آن‌ها، هایک ویژن نه می‌تواند به داده‌های ویدئویی کاربران نهایی دسترسی داشته باشد و نه اینکه داده‌ها را از کاربران نهایی به اشخاص ثالث منتقل کند.

هایک ویژن در نهایت تاکید کرد: «ما پایگاه‌های اطلاعاتی کاربر نهایی را مدیریت نمی‌کنیم و فضای ذخیره‌سازی ابری را در انگلیس نمی‌فروشیم.»

این اقدام ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران انگلیس خواستار ممنوعیت استفاده از فناوری‌های «هایک‌ویژن» و «داهوا» یکی دیگر از تولیدکنندگان دوربین‌های نظارتی چینی شدند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ هایک ویژن و سایر شرکت‌های چینی را در لیست سیاه تجاری قرار داد و آن‌ها را از واردات فناوری به دلیل اتهامات مشابه منع کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار