کد خبر: 1118266
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
رئیس‌جمهوردر سفر یک روزه به اسلامشهر:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسائل فرهنگی نشاط و شادی می‌آورد و زمینه ساز رشد جامعه خواهد بود، گفت: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسائل فرهنگی نشاط و شادی می‌آورد و زمینه ساز رشد جامعه خواهد بود، گفت: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته است.
به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در هشتمین سفر استانی رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان تهران، روز پنج شنبه در سفری یک روزه به اسلامشهر، در نخستین برنامه این سفر از روند عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و توقف ۱۳ سال عملیات عمرانی آن را غیر قابل قبول دانست و از تداوم اجرای این پروژه طی یک سال گذشته قدردانی کرد.
مترو مقصد دوم بازدید‌های رئیس‌جمهور در اسلامشهر بود. رئیسی با حضور در ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر بازدیدی از روند احداث و پیشرفت متروی این شهر داشت و با توضیحات مسئولان شهری در جریان امور مربوط به آن قرار گرفت. رئیس‌جمهور همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این طرح گفت وگوی چهره به چهره کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.
رئیس‌جمهور در برنامه سوم خود در اسلامشهر در شورای اداری حاضر شد و پس از دریافت گزارش بخش‌های مختلف از جمله علیرضا فخاری استاندار جدید تهران، به ایراد سخنرانی پرداخت. رئیسی با بیان اینکه مسائل فرهنگی نشاط و شادی می‌آورد و زمینه ساز رشد جامعه خواهد بود، گفت: دشمن نشاط اجتماعی ما را هدف گرفته است. امروز حفظ روحیه انقلابی، بسیجی، ایثار، شهادت و مسائل فرهنگی در کشور و منطقه مهم است.
مردم اساس قدرت و اقتدار کشور هستند
رئیسی سپس با حضور در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر طی سخنانی گفت: امروز حفظ روحیه انقلابی، بسیجی، ایثار، شهادت و مسائل فرهنگی در کشور و منطقه مهم است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز پرچمدار حفظ این روحیه ائمه جمعه، بسیجیان، عموم خانواده‌ها و مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ، آداب، رسوم، جوانان و داشته‌های فرهنگی ما سرمایه‌های بزرگی است. وی اظهار داشت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران افتخاراتی برای کشور هستند و اساس قدرت و اقتدار نظام ما هم وجود مردم و جوانانی است که حاضرند مسئولیت بپذیرند و در مقابل دشمن به هیچ عنوان میدان را خالی نمی‌کنند. رئیسی ادامه داد: دلیل اینکه دشمنان در این ۴۳ سال باوجود تمام توطئه‌ها موفق نشدند به علت حضور مردم، فرهنگ، اندیشه، باور و اعتقاد مردم است. وی تأکید کرد: باید تلاش کرد که این اندیشه و علاقه همواره باقی باشد، باید مرزبانان فرهنگی و داشته‌های فرهنگی این ملت، مراقبت و صیانت کنند و ترفند‌های دشمنان را بشناسند و در حوزه دفاع و هجوم داشته‌ها را حفظ کنند. رئیس‌جمهور گفت: اگر صیانت از فرهنگ و باور‌های ایرانی در مقابل هجوم بیگانگان به درستی انجام می‌شد شاهد مشکلات نبودیم و این مسئولیتی برای همه است تا مراقبت شود.
کارخانه‌های نیمه تعطیل وارد مدار تولید شود
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار‌ها به هیچ عنوان نباید متوقف شود، هر کدام از کار‌ها که در پیگیری نتیجه داد، روی آن سرمایه‌گذاری کنید تا انجام شود، خط قرمز ما این است که کار‌ها دچار کندی یا خدای نکرده تعطیل نشود. وی افزود: باید کارخانه‌ها و کار‌های نیمه تعطیل را وارد مدار تولید و فعالیت کنید، کندی کار‌ها قابل قبول نیست. رئیسی یادآورشد: نیاز به کار و اشتغال از مسائل مهم در شهرستان اسلامشهر است، هفته گذشته در سفر به پاکدشت اعلام شد که با کمبود نیروی کار مواجه هستند که این نشان می‌دهد کار و شغل وجود دارد و در اسلامشهر نیز باید زمینه‌ها به نحوی فراهم شود که فرد بیکار نداشته باشیم.
دشمن به دنبال کند کردن شتاب پیشرفت است
رئیس‌جمهور با اشاره به انتقاد برخی مدیران از وجود تداخل‌هایی در روند اجرای کارها، گفت: در گذشته برخی گزارش می‌دادند که گویا مسائل حل نشدنی است، امروز مدیران جوانی در صحنه حضور دارند و تلاش دارند کار‌ها را به پیش ببرند، بحث سن و سال مطرح نیست، گاه برخی افراد ممکن است سنشان هم بالا باشد که در این زمینه مهم داشتن روحیه است. وی با تأکید بر اهمیت روحیه جوانی افزود‌: پیام هفته بسیج این است که روزی بسیجیان آمدند و برای کشور افتخار آفریدند و جنگ تحمیلی را مدیریت کردند، با حفظ این روحیه پیام ما در مقابل همه سختی‌ها و مشکلاتی که دشمن ایجاد می‌کند، ما می‌توانیم است.
رئیسی یادآورشد:جوانان کشور و بسیجی‌ها نشان داده‌اند که می‌توانند مشکل را حل و کار‌های بزرگی انجام دهند، این‌ها الگوی ما هستند و ما همین مسیر را که آن‌ها آموخته‌اند باید طی کنیم. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مسیر پیشرفت را با توکل به خدا و اعتماد به نفس باید طی کرد افزود‌: همانگونه که امام راحل فرمودند «اتکا به خدا و اعتماد به نفس رمز اساسی برای کشور است» و خداوند این توان را به جوانان این کشور داده است. وی اظهارداشت: دشمن به دنبال این است تا شتابی را که کشور برای رشد و پیشرفت دارد کم کند ما نباید اجازه دهیم و ملت هم اجازه نخواهند داد که این شتاب کم شود، این موضوع آن‌ها را عصبانی می‌کند که می‌بینند هر روز در این کشور یک فناوری به بهره برداری می‌رسد، در عمل باید اثبات کنیم که هر حرکتی امکان پذیر است و این کشور می‌تواند مسیر پیشرفت را طی کند.
رئیسی گفت: از شما می‌خواهم حرکت تحولی و کار متفاوت در سطح شهرستان انجام دهید، کار معمولی نام کار جهادی به خود نمی‌گیرد، اگر جهادی، پر شتاب و با اراده حرکت کردید و نشان دادید که مسئله اصلی پیشرفت، نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه‌های اجتماعی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی مردم مهم است آن زمان کار‌ها به سرانجام قابل قبولی می‌رسد. وی تأکید کرد: دشمنان می‌خواهند حواس مسئولان را به حواشی جاده پیشرفت هدایت کنند که نباید این اتفاق رخ دهد و کار‌ها باید با سرعت و درست پیش برود. رئیسی در پایان تأکید کرد‌: مسائل اصلی را شناسایی و با اولویت بندی حل کنید، این کار از دست شما بر می‌آید ما در دولت کنار شما هستیم و به پشتوانه مردم همراهی تان می‌کنیم.
گفتگو با کارگران
رئیس‌جمهور در حاشیه شورای اداری اسلامشهر با تعدادی از کارگران کارخانه کیان تایر دیدار کرد و در گفت وگویی چهره به چهره، با توضیحات ایشان و مسئولان این کارخانه در جریان مسائل و مشکلات کیان تایر از جمله تعیین تکلیف مالکیت و موضوع واگذاری آن قرار گرفت. رئیسی همچنین در ادامه به دغدغه کارگران و مسائل و مشکلات معیشتی آن‌ها اشاره و خطاب به مسئولان شهری و مدیرعامل کیان تایر تأکید کرد که هرچه سریع‌تر برای پرداخت مطالبات کارگران شرکت اقدام شود تا بتوانند با نشاط و روحیه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند. رئیس‌جمهور بر لزوم تخصیص و ارائه تسهیلات به شرکت برای ادامه روند فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری آن تأکید کرد.
رئیس‌جمهور در برنامه پایانی خود در این سفر یک روزه، در جمع مردم اسلامشهر حاضر شد و طی سخنرانی خود خبر‌هایی از پیگیری مشکلات اهالی این شهرستان داد. وی به برنامه‌های این سفر یک روزه به اسلامشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مسائل این شهرستان سلامت و بیمارستان است، در ابتدای امروز از بیمارستان در حال احداث بازدید کردم، از ۱۴ سال قبل کار آغاز شده، اما متأسفانه پیشرفت کار مورد توجه نبوده، ولی طی یک سال گذشته با تلاش دوستان و همکاران کار سه شیفته اجرا شده و فاز نخست بیمارستان بدون شک تا قبل از عید نوروز یا روز ۲۲ بهمن امسال افتتاح خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار