کد خبر: 1118260
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
واکنش جمعی از اعضای خانه سینما به بیانیه سیاسی هیئت‌مدیره این نهاد
در پی اتفاقات روز‌های اخیر و بیانیه‌ای که به اسم خانه سینما منتشر شده‌است، جمعی از اعضای صنوف خانه سینما بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که به نکات مهمی اشاره کرده‌است.

در پی اتفاقات روز‌های اخیر و بیانیه‌ای که به اسم خانه سینما منتشر شده‌است، جمعی از اعضای صنوف خانه سینما بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند که به نکات مهمی اشاره کرده‌است.
چند روز پیش بود که در کمال تعجب بیانیه‌ای کاملاً سیاسی که شباهت زیادی به لحن و ادبیات گروهک‌های ضد انقلاب خارج‌نشین داشت با سربرگ خانه سینما منتشر شد که در آن به بهانه بازداشت دو تن از سینماگران زن که در فضای مجازی اقدام به انتشار خبر‌های ضد ایرانی می‌کردند، قوه قضائیه و حاکمیت تهدید شده‌بود.
این بیانیه در حالی صادر شد که خانه سینما تقریباً یک دهه بود که فضایی متعادل را به خود می‌دید، اما حضور مهدی عسگر‌پور در رأس هیئت‌مدیره این نهاد می‌توانست عمده‌ترین دلیل نوشتن آن باشد. حالا جمعی از اعضای خانه سینما در قالب یک بیانیه عنوان کرده‌اند که به اطلاع ملت شریف ایران می‌رسانیم، بیانیه‌ای تحت عنوان «بیانیه خانه سینما» منتشر شده‌است که ما اعضای خانه از نوشتن آن مطلع نبودیم تا انتشار عمومی.
در بیانیه این عده از اعضای خانه سینما آمده‌است: متأسفانه بر خلاف ماده یک اساسنامه خانه سینما سال‌هاست چند نفر عادت کرده‌اند به نام اعضای خانه سینما، به هر بهانه و سر هر بزنگاهی بیانیه حزب سیاسی خودشان را منتشر کنند؛ بی آنکه بسیاری از اعضا در جریان آن قرار گرفته باشند.
خانه سینما مؤسسه‌ای مستقل و غیرسیاسی است
این بیانیه می‌افزاید: در حالی‌که اساسنامه تصریح دارد خانه سینما مؤسسه‌ای است مستقل غیر‌سیاسی که ایجاد امنیت شغلی، تأمین اجتماعی و کمک به فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی در زمینه تولید، توزیع و نمایش را بر عهده دارد، پس خانه سینما باید به تک‌تک اعضا سرویس اقتصادی، رفاهی ارائه و حتی کمک به مخدوش نشدن حیثیت اعضا کند، مثلاً نباید یکی از اعضا از نداشتن اجاره‌بها کنار خیابان زندگی کند، نه اینکه عده‌ای به نام اعضای خانه بیانیه حزبی صادر کنند. در همین‌جا به اعضای هیئت‌مدیره خانه سینما با احترام عرض می‌کنیم، اگر برخی دوستان از برخورد دستگاه قضایی با سینماگران که عضو سیاسی حزب آن‌ها هستند و تخلف رانندگی یا جرائم دیگر داشتند، ناراحت شدند، چرا اجازه می‌دهند به نام خانه سینما بیانیه داده شود؟
با لحن تهدید نمی‌توان بیانیه نوشت
در ادامه این بیانیه آمده است: خانه سینما متعلق به تک‌تک اعضا است و بدیهی است هیئت‌مدیره و نمایندگان صنوف هم برای همان کاری که در اساسنامه آمده وکالت دارند نه برای بیانیه دادن و کار سیاسی کردن.
همچنین متذکر می‌شود هیچ‌کس حق ندارد بیانیه بنویسد و به اعضای خانه سینما زنگ بزند و با لحن تهدید امضا بگیرد.
همه این موارد خلاف اساسنامه و حقوق شهروندی اعضاست و به لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود.
برخورد قانونی با متخلفان را به رسمیت می‌شناسیم
در ادامه این بیانیه آمده‌است: ما گروهی از اعضای خانه سینما اعتقاد به حاکمیت قانون و اجرای آن به طور مساوی در همه صنوف کشور داریم، اعم از سینمایی و غیر‌سینمایی و برخورد قانونی با متخلفان را به رسمیت می‌شناسیم. همه می‌دانند در جهان سندیکایی که اعلام اعتصاب می‌کند، باید نیمی از حقوق در زمان اعتصاب را به اعضا پرداخت کند، این در حالی ا‌ست که ظاهراً در خانه سینما کسانی تهدید به اعتصاب کرده‌اند که سرمایه‌داران سینمای ایران هستند و از چند ماه بیکاری و عدم پرداخت اجاره بی‌خبرند و قصد پرداخت حقوق متضرران از اعتصاب را هم ندارند، پس لطفاً ادای سندیکای چپ اروپایی را در نیاورید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار