کد خبر: 1118001
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۳۵ درصد تولیدات علمی کشور با مشارکت بین المللی است این بدان معناست که مراجع علمی جهان مرجعیت علمی کشورمان را پذیرفته اند.
محمدعلی زلفی گل روز پنجشنبه در همایش پیشگامان رهایی و گردهمایی سراسری دانشجویان بسیجی استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: با وجود تاکید رهبر فرزانه انقلاب به جهاد تبیین، اما داشته ها و توانمندی های کشور تاکنون به خوبی منعکس نشده است.

وی اضافه کرد: برای نمونه شمار دانشجویان کشور از ۱۷۰ هزار نفر در ابتدای انقلاب به سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دهه چهارم انقلاب رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دانشمندان کشورمان یک درصد از دانشمندان مطرح جهان را تشکیل می دهند در حالیکه تا سال ۸۳ چهار دانشمند مطرح جهانی داشتیم و هم اینک تعداد دانشمندان بین المللی یک درصد جهان به ۸۴۰ نفر رسیده است.

زلفی گل گفت: بسیاری از اساتید ما کتاب‌هایی نوشتند که هم اینک در دانشگاه های مطرح جهان در حال تدریس است یعنی نظریه های اندیشمندان این کشور مورد قبول مجامع علمی و بین المللی است.

وی ادامه داد: در حالیکه زمانی حتی یک پارک علم و فناوری در کشور نداشتیم هم اینک ۵۰ پارک علم و فناوری در کشور فعال است که تعداد زیادی از آنها هسته های فناور دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: زمانی هیچ دوره دکترا در کشور دایر نبود اما امروز دوره های پسا دکترا داریم و ۴۰۰ مجله بین المللی چاپ می شود و محققان دیگر کشورها در مجلات ما یافته هایشان را چاپ می کنند.

زلفی گل گفت: نظام جمهوری اسلامی بحران‌های سختی نظیر هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته است و در دوران دفاع مقدس تمامی دنیای سلطه و استکبار به حمایت از رژیم بعثی پرداختند در حالیکه ایران اسلامی تنها بود.

وی اضافه کرد: در آن دوران جوانانی زیادی به ویژه از قشر دانشجویان و نخبگان علمی با دست خالی در برابر دشمن بعثی و حامیان آنها ایستاده و با دفاع از کیان و آرمان های انقلاب به دشمن اجازه تعرض به این خاک را ندادند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار