کد خبر: 1117656
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
رایزن فرهنگی ایران در قطر، برنامه‌های هنری و فرهنگی ایران را در حاشیه جام‌جهانی در کشور تشریح کرد.

علی بختیاری رایزن فرهنگی ایران در کشور قطر د، در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرهنگی ایران، گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام جام‌جهانی در نظر گرفته شده است، بهترین هنرمندان از استان‌ها و قومیت‌ها و رشته‌های مختلف شناسایی شده‌اند و در کشور قطر در ایام جام‌جهانی طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مکان‌های مختلف قرار است برنامه‌هایی برای هواداران کشور‌های مختلف و ایران اجرا شود.

بختیاری همچنین از انتخاب گروه‌های موسیقی برای اجرای برنامه در دوحه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندان موسیقی کشورمان در حاشیه سالن‌ها، استادیوم‌ها و تجمعاتی گه صورت می‌گیرد به اجرای برنامه می‌پردازند و امروز اولین اجرا را یک گروه موسیقی ایرانی در استادیوم جنوب انجام داد که مورد توجه قطری‌ها قرار گرفت و آن‌ها درخواست کردند که این گروه فردا هم اجرا داشته باشد.

رایزن فرهنگی ایران در قطر از برگزاری نمایشگاه فرهنگی به وسعت ۲هزار ۲۰۰ متر در نمایشگاه کتارا که دهکده فرهنگی قطری‌ها است، خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه یک محیط فرهنگی و جذاب هم از هنر‌های بصری و هم صنایع دستی تدارک دیده شده است و قرار است برنامه‌های موسیقی و نمایشی هم توسط هنرمندان استان‌های مختلف اجرا شود.

بختیاری در ادامه با اشاره به حضور تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی، تاکید کرد: تیم ملی متعلق به همه ما است و علاقمندیم که با افتخار پرچم ایران را بالا ببریم و هر چه در توان داریم برای موفقیت انجام خواهیم داد.

رایزن فرهنگی ایران در کشور قطر در مورد بازی ایران با انگلیس، گفت: در این بازی ما رقیب سرسختی داشتیم، اما به نوبه خودم به عنوان رایزن فرهنگی از تماشاگران تشکر می‌کنم و ما روی سکو برنده شدیم و تماشاگران بدون توجه به نتیجه تیم را تشویق کردند و همدلی خوبی وجود دارد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار