کد خبر: 1117614
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
آلبی سلسته یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اولین گام شکست تلخی را تجربه کرد. شکست برابر عربستان چیزی نبود که کسی باور داشته باشد.
فريدون حسن

آلبی سلسته یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اولین گام شکست تلخی را تجربه کرد. شکست برابر عربستان چیزی نبود که کسی باور داشته باشد.
دیروز عربستان در حالی موفق شد تیم پرستاره آرژانتین را از پیش رو بردارد که حتی خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم نمی‌توانست تصور این پیروزی را داشته باشد. نیمه اول بازی وقتی آرژانتین با گل زودهنگام مسی جلو افتاد همه گفتند کار تمام شد، اما سیستم هوشمندی که بلای جان تیم‌ها شده کاری با آلبی سلسته کرد که با فشار روحی بالا به نیمه دوم آمد.
آرژانتین سه گل دیگر در نیمه اول زد، اما هر سه به تشخیص آفساید کمک داوران (VAR) مردود اعلام شد تا یاران لیونل مسی با استرس بالا بازی را ادامه دهند. همین روحیه از بین رفته در نیمه دوم خیلی زود کار دست آن‌ها داد. دو گل دقایق ۴۸ و ۵۳ عربستان کار را تمام کرد. آرژانتین رو به بازی احساسی آورد و عربستان با مدیریت بازی آن هم با شیوه خود تا پایان بازی مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی دوام آورد و اولین شگفتی جام را رقم زد. عربستان دیروز در نیمه دوم با جسارت بازی کرد، هرچند نباید از روحیه ضعیف آرژانتین به سبب از دست رفتن موقعیت‌های گل نیمه اول به سادگی گذشت، اما عربستان حتی بعد از گل دوم هم به لاک دفاعی محض فرو نرفت تا بتواند نتیجه لازم را بگیرد. عربستان در حالی پیروز شد که بازیکنانش برخلاف بازیکنان ایران فشار سنگین و هجمه‌های ناجوانمردانه اینترنشنال را تحمل نمی‌کردند که اگر جز این بود، نتیجه‌ای غیر از آنچه در پایان بازی رقم خورد به دست می‌آمد.
حالا آرژانتین دو بازی حساس با مکزیک و لهستان را پیش رو دارد و اگر هنوز هم سودای قهرمانی در سر دارد، باید مقابل این دو حریف به برتری دست پیدا کند.
در دیگر بازی دیروز تونس دانمارک را با تساوی بدون گل متوقف کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار