کد خبر: 1117464
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
وزیر امور اقتصاد و دارایی:
سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی طی روزهای آینده به طور آزمایشی در یکی از استان‌های جنوبی کشور آغاز می‌شود.

سید احسان خاندوزی روز سه‌شنبه در نشست خبری ماهانه با اشاره به شاخص‌ها در تابستان گفت: تورم نقطه به نقطه تابستان ۱۴۰۱ نسبت سال قبل ۱۶.۲ درصد کاهش یافت و در این مدت تولیدکنندگان شاهد کاهش قیمت‌های امیدبخش هستند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: شرکت‌های معدنی بزرگ ۱۲.۷ درصد و شرکت‌های صنعتی ۵ درصد افزایش تولید داشتند و میزان فروش آنها نیز در هفت ماهه امسال ۹.۹ درصد بیشتر شده است.

خاندوزی درباره اقدامات انجام شده تعیین تکلیف اموال تملیکی اظهار داشت: در هفت ماهه امسال انهدام کالای قاچاق ۴۷۰ درصد و فرورش کالاهای متروکه ۶۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: نظام کالابرگ الکترونیکی مشکلی در زمینه تامین مالی ندارد اما چون نظام پرداخت یارانه برای جمعیت زیادی از مردم متاثر می کند، لازم بود دولت درباره آمده بودن زیرساخت فنی آن مطمئن شود که تغییر مدیریت در وزارت کار قدری در بهره برداری این پروژه تاخیر انداخت.

سخنگوی اقتصادی دولت همچنین از تخصیص بیش از سه میلیارد دلار ارز برای واردات مواد اولیه دارو و برخی داروها خبر داد و گفت: علاوه بر تخصیص ارز برای رفع فوری مشکلات صنعت دارو، ثبت سفارش اقلام مرتبط با آن نیز با فوریت و ظرف ۲۴ ساعت انجام و تعیین تکلیف می شود.

وی با اشاره با مشکلات اخیر در حوزه تخصیص ارز برای دارو گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد و رییس بانک مرکزی اعلام کرد که بیش از سه میلیارد دلار برای واردات مواد اولیه دارو تامین شده است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار