کد خبر: 1117320
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
دانمارک – تونس، دیداری متفاوت
گروه چهارم رقابت‌های جام جهانی گروهی است با حضور چهار تیم نزدیک به هم، هر چند حضور مدافع عنوان قهرمانی کفه ترازو را به نفع آن‌ها سنگین می‌کند، اما سه تیم دیگر یعنی دانمارک، استرالیا و تونس هم از شانس بالایی برای صعود برخوردارند.
دنیا حیدری

گروه چهارم رقابت‌های جام جهانی گروهی است با حضور چهار تیم نزدیک به هم، هر چند حضور مدافع عنوان قهرمانی کفه ترازو را به نفع آن‌ها سنگین می‌کند، اما سه تیم دیگر یعنی دانمارک، استرالیا و تونس هم از شانس بالایی برای صعود برخوردارند.

نخستین دیدار این گروه را دانمارک و تونس برگزار می‌کنند. دینامیت قرمز با امتیاز کامل از گروه خود به عنوان دومین تیم اروپایی جواز حضور در جام جهانی قطر را گرفت. تیمی که بدون دریافت حتی یک گل انتخابی را به پایان برد. آنهم در شرایطی که ۲۷ مرتبه دروازه حریفان را باز کرد تا بتواند برای ششمین بار حضور در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا را تجربه کند. دانمارک که در جام جهانی ۹۸ فرانسه حضور در یک چهارم نهایی را تجربه کرد، سال‌هاست به دنبال تکرار چنین موفقیتی است. موفقیتی که باید دید در این دوره از رقابت‌های جام جهانی در قطر می‌تواند با تکیه بر درخشش‌های قابل توجه کسپر اشمایکل در درون دروازه به دست می‌آید؟ البته که پسر اشمایکل تنها ستاره دانمارک نیست و تیم هیولمند فوتبال تهاجمی به نمایش می‌گذارد و کریستین اریکسن پس از بهبودی (هافبک دانمارک در جریان یورو ۲۰۲۰ در زمین بازی سکته قلبی کرد) نیز از جمله بازیکنان برجسته دانمارک است که در دو جام قبلی نیز برای قرمز‌ها به میدان رفته و با توجه به توانمندی‌هایی که در خلق موقعیت دارد می‌تواند کمک شایانی به این تیم کند. نخستین حریف دانمارک تونس است. حریفی آفریقایی که درست مثل قرمز‌ها ششمین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. درست برخلاف جلال کادری که به عنوان دستیار در تیم حضور داشت از ژانویه ۲۰۲۲ سرمربی تونس شد و قطر نخستین تجربه او به عنوان سرمربی در جام جهانی است که باید دید می‌تواند عملکرد قابل توجهی از خود و شاگردانش به نمایش بگذارد؟

رویارویی خروس‌ها با استرالیا، تکرار مصاف روز سوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که با حساب ۲ بر ۱ به سود فرانسه خاتمه یافت. مدافع عنوان قهرمانی، اما این بار در همان هفته نخست باید مقابل ساکروس به میدان برود. ساعت (۲۲:۳۰) سه‌شنبه (امروز) در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره، آنهم در شرایطی که هنوز در شوک از دست دادن کریم‌بنزماست. «دشان» در حالی شاگردانش را راهی قطر کرد که نفراتی، چون انگولو‌کانته و پل‌پوگبا را به دلیل مصدومیت به همراه نداشت، اما شوک بزرگ را نه غیبت این دو مهره، که مصدومیت کریم بنزما، بهترین بازیکن فوتبال دنیا درست در روز افتتاحیه به خروس‌ها و سرمربی آن وارد کرد. آنهم در شرایطی که ستاره رئالی‌ها چند هفته قبل در پی کسب توپ طلا، از انگیزه‌های بالای خود برای حضور در جام جهانی گفته بود، اما یک اتفاق همه برنامه‌های دشان را بهم ریخت. البته که خروس‌ها هنوز ستاره‌هایی، چون امباپه، گریزمان را در اختیار دارند که می‌توانند سرنوشت بازی را یک تنه تغییر دهند. هر چند که استرالیا بی‌شک با هدف گرفتن انتقام شکست در جام جهانی گذشته برابر فرانسه صف آرایی می‌کند و کسب امتیاز از تیمی که نگاهی انتقام جویانه دارد کار چندان ساده‌ای نیست. با این وجود، اما به نظر می‌رسد دغدغه دشان بیش از هر چیز شکستن طلسمی است که خروس‌ها خود استارت آن را زدند. از جام جهانی ۲۰۰۲ که فرانسه در مرحله گروهی حذف شد، غیر از جام جهانی ۲۰۰۶، تمام قهرمان‌ها در دوران بعدی در مرحله گروهی حذف شدند و حالا این خطر مدافع عنوان قهرمانی را تهدیدی می‌کند. اتفاقی که استرالیا، تیمی که از طریق پلی‌آف بود که مسافر قطر شد می‌تواند پایه‌گذار آن باشد. مگر آنکه دشان برنامه‌ای برای شکستن این طلسم داشته باشد. نوامبر ۲۰۲۱ فرانسه پس از جشنواره گل برابر قزاقستان صعودش را به جام جهانی قطعی کرد تا یک بار دیگر در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا به میدان برود. برخی بر این باورند که فرانسه می‌تواند اولین تیم پس از برزیل در سال ۱۹۶۲ باشد که از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند، برخی دیگر، اما پیش‌بینی متفاوتی داشته و بر این باورند که خروس‌ها نتایج ضعیفی در قطر کسب خواهند کرد. فرانسه از سال ۱۹۹۸ تاکنون بیش از هر تیم دیگری در دیدار نهایی جام جهانی (سه فینال) حضور داشته است، اما آخرین باری که این تیم با عنوان مدافع قهرمانی به جام جهانی رفت، در انتهای گروه خود قرار گرفت!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار