کد خبر: 1117292
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که توانایی دفاعی و تهاجمی روسیه به دلیل کمبود شدید مهمات و پرسنل با مشکل مواجه است.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس که به صورت روزانه آخرین تحولات مربوط به جنگ اوکراین را از نگاه دولت لندن انعکاس می‌دهد مدعی شد: طی هفت روز گذشته، شلیک توپخانه‌ای در اطراف بخش اسواتو در استان لوهانسک در شمال شرقی اوکراین ادامه یافته است. این درحالیست که روسیه همچنان به ساخت مواضع دفاعی توسط نیروهای ذخیره اولویت می‌دهد.
این بیانیه ادعایی می‌افزاید: با توجه به اینکه خط مقدم جنوب غربی روسیه در امتداد ساحل شرقی رودخانه دنیپرو به راحتی قابل دفاع است، بخش اسواتو احتمالا یک جناح آسیب پذیر از عملیات روسیه بشمار می‌رود.
بیانیه یادشده ادعا کرده است: مقام‌های روس به احتمال زیاد حفظ کنترل اسواتو را به عنوان یک مرکز جمعیتی قابل توجه در استان لوهانسک، در اولویت سیاسی قرار داده‌اند اما فرماندهان روس با واقعیت‌های نظامی برای حفظ یک دفاع معتبر دست و پنجه نرم می‌کنند و در عین حال در تلاش هستند منابع عملیات تهاجمی را در جنوب دونتسک تامین کنند.
وزیر دفاع انگلیس چندی پیش در تداوم اظهارات ضدروس مقامات غربی ادعا کرد که مسکو به تدریج در حال شکست در جنگ اوکراین است. این درحالیست که نخست وزیر انگلیس روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده به پایتخت اوکراین، از کمک‌های تسلیحاتی بیشتر به این کشور خبر داد.
انگلیس از زمان آغاز جنگ، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.
سفیر روسیه در لندن نسبت به تبعات تحرکات انگلیس در جنگ اوکراین هشدار داد و تصریح کرد که اقدامات لندن اوضاع را پیچیده و خطرناک کرده است. با این حال انگلیس اصرار دارد که به‌عنوان بازیگری پیشرو در حمایت از اوکراین شناخته شود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار