کد خبر: 1117129
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با یک رسانه صهیونیستی به رشد اقتصادی ایران اعتراف کرد.

 وزیر خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با یک رسانه صهیونیستی به رشد اقتصادی ایران اعتراف کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در گفتگو با وبگاه «جی‌ان‌اس» گفت، متاسفانه، ما اجرای تحریم‌ها را کاهش داده‌ایم. شما می‌توانید تحریم‌ها را رفع کنید یا آن‌ها را اجرا نکنید، این همان تاثیر را دارد.

پامپئو در ادامه اعتراف کرد که اقتصاد ایران در سال جاری ۶ تا ۸ درصد رشد خواهد کرد و مدعی شد این بسیار خطرناک است.

اعتراف پامپئو در حالی صورت گرفته که ایران با سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی آمریکا و متحدان غربی‌اش مواجه شده است.

مذاکرات رفع تحریم‌های وین از چند ماه پیش به دلیل ناتوانی آمریکا در بازگشت به عمل به تعهداتش در برجام دچار وقفه شده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشار‌های رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است (جزئیات بیشتر).

این گزارش حاکیست، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول نیز نشان می‌دهد ایران در سال ۲۰۲۲ جایگاه خود به عنوان بیست و یکمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ می‌کند.

بر اساس برآورد‌های این نهاد بین‌المللی، تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۵۹۹ میلیارد دلار می‌رسد که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۵۰ میلیارد دلاری خواهد داشت. تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۴۹ میلیارد دلار اعلام شده است.

بر این اساس در رتبه بندی ۱۹۲ کشور جهان، ایران در رتبه بیست و یکم از نظر حجم تولید ناخالص داخلی خود در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.


منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار