کد خبر: 1117127
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
چند روزپیش همزمان با صدای انفجار مهیب و قطع برق ساکنان استان‌های تل‌آویو و حیفا در سرزمین‌های اشغالی از منازل خود خارج شدند و پس از مدتی به آن‌ها اعلام شد که صدای انفجار صرفا شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده‌ها در یک رزمایش نظامی بوده است.

جمعه شب گذشته ساکنان استان‌های تل آویو و حیفا (منطقه شارون) در سرزمین‌های اشغالی با شنیدن صدای انفجار و بلافاصله قطع برق و به گمان حمله موشکی نیرو‌های مقاومت غزه از منازل خود خارج شدند و پس از مدتی به آن‌ها اعلام شد که صدای انفجارصرفاً شکستن دیوار صوتی توسط جنگنده‌ها در یک رزمایش نظامی بوده است!

بلافاصله بعد نیز تمام اخبار مرتبط با این رخداد که توسط رسانه‌ها و اکانت‌های عبری زبان انتشار یافته بود از فضای مجازی حذف شد؛ در حالی که برخی رسانه‌های بزرگتر در گزارش‌های خود گفته بودند منتظر اخبار تکمیلی درباره علت انفجار و یا قربانیان احتمالی آن باشید!

اما ابهامی که تاکنون و بعد از گذشت ۴۸ ساعت از این رخداد در ذهن ناظران رفع نشده برگزاری یکباره رزمایش و عدم اعلام قبلی توسط وزارت دفاع رژیم صهیونیستی است! و در موردی دیگر چگونگی حذف پیام‌ها و اخبار مرتبط با این حادثه در فضای مجازی!

از رصد این موضوع می‌توان ارتباط ویژه سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با گردانندگان شبکه‌های اجتماعی، بخصوص توئیتر را مشاهده کرد که چگونه در موارد مشخصی با سانسور و یا پمپاژ مطالب دلخواه خود ذهن مخاطب را به انحراف می‌کشانند.

اما اصل ماجرا چه بود که سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند؟

یافته‌های گروه خبری تسنیم حاکیست که ابتدا فردی به نام یوآردادیا در پستی اعتراضی در فیس بوک از صدای انفجار مهیب و قطع برق گسترده در منطقه شارون که در آن شهر‌های نتانیا، هرتزلیا، هدرا، کفرصبا، کفر یونا، روش هاعین، راعانانا، هودهاشارون، رمت هاشارون، تیرا و کالانساو قرار دارند، خبر داد و نوشت: «این شرکت شرکت برق نیست، ننگ بر شرکت برق که میلیون‌ها از ما پول میگیرد و ما ساعت‌ها برق نداریم».

امّا نهاد اصلی که به ماجرا ورود کرد، نه شرکت برق صهیونیست‌ها بلکه دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بودند. بر اساس گزارش خبرنگار گروه عبری تسنیم:
اولاً: این حادثه با صدا، نور و دود غلیظ همراه بوده است.
ثانیاً: بلافاصله بعد از انفجار، قطع برق گسترده صورت گرفته است.
ثالثاً: ترانس‌ها و پست‌های برق منفجر شده‌اند.
رابعاً: اکثریت قریب به اتفاق وسایل متصل به برق دچار سوختگی و آتش سوزی شده‌اند.

امّا چندین ابهامی که بهتر است مسئولین رژیم اشغالگر صهیونسیتی به آن‌ها پاسخ دهند اینچنین است:
۱- این چه رزمایشی هوایی است که با قطع برق همراه است؟! حتماً جنگنده‌های F۳۵ رژیم به اشتباه یکی از پست‌های اصلی برق خود را مورد حمله قرار داده‌اند؟!
۲- شبکه‌ی اجتماعی توئیتر چه ارتباطی با مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی دارد که می‌تواند حوادث مختلف و مشکوک را در رژیم سانسور و بایکوت کند؟
۳- مهمتر از همه، چه اتفاقی در این ۲ سال اخیر در زیرساخت‌های تولید و توزیع برق رژیم می‌افتد که قادر به رفع آن نیست؟!
ابهام‌های دیگری هم نظیر ابعاد انفجار تامر و دیگر انفجارها، و یاحتی تعداد مرگ و میر آن‌ها در چند سال اخیر وجود دارد که باید مسئولان رژیم صهیونیستی به آن بپردازند.

یک پیشنهاد هم برای آقای ایزاک هرتزوک رئیس جمهور رژیم صهیونیستی: بهتر است «شرکت برق» هم مثل «شرکت آب» توسط امنیتی‌های شما اداره می‌شود!

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار