کد خبر: 1117011
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه و سوق دادن دانش‌آموزان به این امر مهم، طرح یار مهربان در سراسر کشور آغاز شد.
معصومه نجفی پازوکی روز یکشنبه در آئین افتتاح طرح یار مهربان که در مدرسه عشایری روستای قرمزتپه از توابع بخش شریف‌آباد شهرستان پاکدشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح یار مهربان به صورت همزمان در ۳۲ مدرسه از ۳۱ استان کشور و اداره کل شهرستان های استان تهران برای نخستین بار آغاز شده تا با اجرای آن فرهنگ کتابخوانی از کودکی در افراد نهادینه شود.

وی افزود: این طرح در ابتدای با اولویت مدارس عشایری و روستایی اجرا و در صورت مساعدت خیران و مسئولان شهرستان‌ها، در مراحل بعد در مدارس شهری نیز اجرایی می‌شود.
این مسئول در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ۱۲۰ هزار کلاس درس روستایی و عشایری به کتابخانه کلاسی مجهز می‌شوند و کتب مورد نیاز نیز بر اساس ساحت‌های ۶گانه سند تحول و در نظر گرفتن مسائل آموزشی و تربیتی انتخاب شده است.
وی با اشاره به لزوم افزایش سرانه مطالعه کتاب در جامعه گفت: طرح یار مهربان با هدف تحقق اهداف بالادستی، تحقق تربیت تمام ساحتی، ارتقای سواد خواندن و افزایش شناخت دانش آموزان نسبت به پدیده‌های پیرامون اجرا می‌شود و در آن معلم هر هفته سه زمان ۱۵ دقیقه‌ای از وقت کلاس را به کتاب‌خوانی اختصاص می‌دهد.
معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: کتاب درسی، از فضای اجباری و متمرکز برای کل کشور برخوردار است ولی زمانی که فضای کتابخانه حق انتخاب را به دانش‌آموزان می‌دهد، این مطالعه اثربخشی بیشتری را به همراه خواهد داشت.
این مسئول یادآور شد: از اول ابتدایی تا پایه ششم، هر سال ۱۰۰ عنوان کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که حتی اگر ۵۰ درصد از این کتب توسط دانش‌آموزان خوانده و وقتی که از دوره ابتدایی خارج شود، این فرد ۳۰۰ عنوان کتاب مطالعه کرده و نسبت به مسائل پیرامونی خود آگاهی و شناخت بیشتری به دست آورده است.
نجفی پازوکی تاکید کرد: مهمترین رویکرد دولت سیزدم، مردمی بودن آن است، برهمین اساس برای دستیابی به نتیجه مطلوب اجرای طرح یار مهربان، باید خیران و مردم همراه با مسئولان وارد میدان شده و زمینه توسعه فعالیت این طرح در تمامی مدارس را فراهم کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار