کد خبر: 1116883
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
مدیر یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی اوکراین گفت که شهروندان این کشور در صورتی که می‌توانند در بازه زمانی زمستان،‌ از این کشور خارج شده تا بتوان به مدیریت مصرف انرژی پرداخت.
رئیس شرکت دتک که یک هلدینگ انرژی در اوکراین بوده از شهروندان این کشور خواست تا برای خروج احتمالی از این کشور برای یک بازه زمانی سه الی چهار ماهه آماده باشند.

وی گفت: «اوکراینی‌ها باید آماده ترک کشور برای یک دوره سه الی چهار ماهه پیش از زمستان باشند».

این مقام اوکراینی در ادامه سخنانش گفت که این اقدام سبب خواهد شد تا مصرف انرژی در فصل زمستان و در اوج زمان مصرف، کاهش یابد.

پیش از این رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه گفته بود، ۱۰ میلیون اوکراینی بدون برق هستند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس ‌جمهور اوکراین  گفت: «قطع برق در بسیاری از شهرها و مناطق کشور رخ می‌دهد. حدود ۱۰ میلیون اوکراینی بدون برق مانده اند».

بر اساس این گزارش، جمعیت اوکراین قبل از شروع تهاجم نظامی روسیه حدود ۴۰ میلیون نفر بود. طبق گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون حدود ۱۲ میلیون اوکراینی به دلیل جنگ کشور را ترک کرده‌اند. بیشترین قطع برق در مناطق «خارکی‌یف»، «ژیتومیر»، «کی‌یف» و «لویو» ثبت شده است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: «مشکلاتی در ارتباط و اینترنت در سراسر کشور وجود دارد  و برخی از شهرهای دیگر عرضه گرما را به حالت تعلیق درآوردند.

ولودیمیر زلنسکی همچنین از خسارت به ۱۵ تاسیسات زیر ساخت انرژی خبر داد.

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا شامگاه نیز روز  چهارشنبه از احتمال کم پیروزی نظامی اوکراین بر روسیه و تداوم حمایت از ارتش اوکراین خبر دادند.  

 ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:«احتمال کمی وجود دارد که اوکراین بتواند روسیه را مجبور به ترک تمام اراضی خود کند.»

ژنرال  میلی ادامه داد: «احتمال پیروزی نظامی اوکراین، بیرون راندن روس‌ها از تمام  اوکراین و احتمال وقوع آن به این زودی‌ها از نظر نظامی کم است».

رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: «اوکراین به مقاومت خود ادامه خواهد داد. قرار نیست  اوکراین عقب نشینی کند».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار