کد خبر: 1116649
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی مقابل تیم انگلیس به میدان خواهد رفت و این دیدار می‌تواند مهمترین چالش «کارلوس کی‌روش» در این رقابت‌ها محسوب شود.
انگلیسی‌ها تنها یک بار قهرمان جام جهانی شده‌اند و این قهرمانی هم به سال ۱۹۶۶ یعنی ۵۶ سال پیش بازمی‌گردد. حتی در سال‌هایی که ستاره‌های بزرگی مانند دیوید بکام، استیون جرارد، فرانک لمپارد، وین رونی، مایکل اوون و ... را در تیم ملی انگلیس بودند باز هم این تیم موفقیتی در جام‌های جهانی کسب نکرد. پس از قهرمانی «سه‌شیر» در جام‌جهانی ۱۹۶۶، کسب مقام چهارم در دوره پیشین جام جهانی بهترین نتیجه انگلیس در تاریخ جام‌جهانی بوده است.

حالا گری‌ ساوت‌گیت و شاگردانش با کلی انگیزه راهی قطر شدند تا این بار بتوانند حداقل یکی از ۳ برتر جام جهانی شوند و برای این هدف باید در اولین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف تیم ایران بروند. قطعا انگلیس روی ۳ امتیاز بازی با ایران حساب باز کرده و همین موضوع کار شاگردان کی‌روش و مدافعان تیم ملی را سخت‌تر خواهد کرد.

احتمالا هری کین، فیل فودن و رحیم استرلینگ یا ساکا ۳ بازیکن خط حمله انگلیس در بازی با ایران باشند. این بازیکنان و به خصوص کین و فودن بازیکنانی گلزن محسوب می‌شوند و کی‌روش هم به این مسئله واقف است. سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران سال‌ها روی نیمکت منچستریونایتد نشسته و به خوبی با فوتبال انگلیسی آشناست. به همین خاطر قطعا تدابیری برای مهار این ۳ مهاجم در نظر گرفته؛ اما با هر تدبیری باز هم کین، فودن و استرلینگ بازیکنانی بسیار خطرناک هستند.

بهترین راهکار برای مهار بازیکنان انگلیس می‌تواند دفاع منطقه‌ای باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان با دفاع نفر به نفر بتوان مقابل ستاره‌های انگلیس دوام آورد. موفقیت تیم ملی مقابل انگلیس و کسب امتیاز در این بازی شانس یوزها را برای صعود به مرحله حذفی بیشتر خواهد کرد.

عملکرد ضعیف انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا و سقوط به دسته دوم این رقابت‌ها باعث این امیدواری را به وجود آورد که ایران شانس کسب امتیاز مقابل این تیم را خواهد داشت؛ اما نباید لیگ ملت‌ها را با جام جهانی مقایسه کرد و قطعا انگلیس با بهترین‌ها در جام جهانی قطر حاضر خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه B جام جهانی قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است. 

برنامه بازی‌های تیم ملی در مرحله گروهی به شرح زیر است: 

دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس - ایران / ساعت ۱۶:۳۰

جمعه ۴ آذر: ولز - ایران / ساعت ۱۳:۳۰

سه‌شنبه ۸ آذر: ایران - آمریکا / ساعت ۲۲:۳۰ 

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار