کد خبر: 1116617
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با ابراز امیدواری در خصوص عملی شدن وعده سازمان ثبت برای اجرای تصدیق الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی تا پایان آبان گفت: مجلس تحقق این وعده را پیگیری می‌کند.

پیگیری مجلس در صورت اجرایی نشدن تصدیق الکترونیکیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، یکی از محور‌های رسیدگی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اجرای تصدیق الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی است.

نصر الله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با وجود این که اجرای تصدیق الکترونیکی در بند س تبصره ۱۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفته است، اما این موضوع تاکنون فقط در استان زنجان آن هم به صورت آزمایشی اجرایی شده است.

آقای پژمانفر با اشاره به استمهال سازمان ثبت برای اجرایی کردن این قانون تا پایان آبان ۱۴۰۱ در جلسه ۱۲ مهر سازمان ثبت اسناد و کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در صورت اجرایی نشدن تصدیق الکترونیکی تا پایان آبان، مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.

ارسال کد یکتا به شماره تلفنِ مراجعه کنندگان به دفاتر اسناد رسمی یا همان تصدیق الکترونیکی، با هدف از بین بردنِ امکانِ جعل سند، در آیین نامه دفاتر اسناد رسمی، مصوب فروردین ۱۴۰۰ نیز آمده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار