کد خبر: 1116595
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
طائب:
رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: فتنه پیش بینی شده بود ولی هر پیش بینی معلوم نیست منجر به پیشگیری شود چرا که تهاجم دشمن سنگین است. آمریکا و اسرائیل مرگ و حیات خود را در سرانجام این ناآرامی ها می بینند.

حجت الاسلام حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه عصر امروز با حضور در مسجد انصار الحسین شهرک محلاتی طی سخنانی اظهار داشت: در این 43 سال که از انقلاب ما می‌گذرد استکبار همه تلاش خود از محاصره اقتصادی گرفته تا تحمیل جنگ را بکار بست تا امنیت را از این کشور ما بگیرد.

وی افزود: دشمن ابتدا تلاش کرد با استفاده از باقی مانده های رژیم گذشته کودتا کند وقتی ناموفق بود همه توان خود را پشت صدام قرار داد و شرق و غرب پشت صدام قرار گرفتند تا نگذارند انقلاب شکل بگیرد. اگر اول انقلاب جنگ بر ما تحمیل نمی شد و زیرساختهای کشور مورد هدف قرار نمی دادند و درآمدهای کشور صرف توسعه کشور می شد امروز شرایط دیگری داشتیم.

طائب گفت: آنها امید داشتند جنگ تحمیلی انقلاب را ساقط کند اما تنها یک وجب از خاک ما نرفت بلکه در عوض هویتی به نام دفاع مقدس به وجود آمد.

وی افزود: جنگ تمام شد و آمدیم کشور را بسازیم ولی دشمن همه توان سرویس‌های خود را وارد شد تا اجازه سازندگی در ایران را ندهد. آنها تکنولوژی، متخصص و سرمایه را از راه های مختلف برای ایران محدود کردند. پس از آن ناامنی را به شکل نرم علیه ایران تحمیل کردند. فتنه 78 و 88 را علیه ایران تحمیل کردند و پس از شکست به دنبال تغییر جغرافیای منطقه و خاورمیانه رفتند و تلاش کردند تا با ایجاد داعش ناامنی را از بیرون کشور وارد ایران کنند که این پروژه نیز شکست خورد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: بعد از آن به سراغ پروژه نفوذ رفتند تا از داخل اجازه ندهند که در ایران رشد اتفاق بیفتد.

وی افزود: راهبرد قرآنی می گوید که حاکمیت تشکیل می دهید و بر ترس غلبه می کنید ولی در این بین یک عده فاسد می شوند. فساد یعنی خارج شدن از مسیر الهی که ناشی از دلایل مختلفی از جمله زرق و برق دنیا است. بنابراین در این بین عده ای فاسق می شوند که ناشی از اسیر شیطان نفس یا اسیر شیطان بیگانه شدن است.

وی گفت: چرا امروز در پنجمین فتنه ای که از ابتدای انقلاب به وجود آمده تمرکز بر مقام معظم رهبری است و قبل از شروع فتنه تشکیک در سلامتی ایشان ایجاد کردند. آمریکایی ها می بینند که این انقلاب با اسم امام و رهبر انقلاب عجین شده. اگر امام سه دهه پیش فرمود شوروی با فروپاشی روبرو می شود و مقامات آن روز شوروی را نسبت به فروپاشی برحذر داشت امروز رهبر انقلاب می گوید این انقلاب پیش می رود و همان سرنوشتی که برای شوروی پیش آمد برای حکومت های غربی نیز پیش خواهد آمد.

طائب با اشاره به نقش رهبر انقلاب در امنیت پایدار در کشور عنوان کرد: آن کسی که در این سالها تولید بازدارندگی نظامی کرده رهبر انقلاب است و امروز کسی جرات ندارد که از نظر نظامی به ایران چپ نگاه کند. امروز قدرت بازدارندگی ایران به گونه ای است که نمی شود در برابر او ایستاد و به همین دلیل دشمن به دنبال این است که توانمندی های ایران را محدود کند.

وی افزود: دشمن می گوید باید برد موشک های ایران مشخص شود و در میز مذاکره بازدارندگی خود را محدود کند. امروز ما می گوییم اگر اسرائیل ما را تهدید کند در چند ثانیه نقطه‌زنی می کنیم دشمن می گوید باید این دقیقه و ثانیه را برای ما مشخص کنید.مردم در انتخابات انتخاب می کنند و یک دور فلان جریان می آید و دور بعد جریان رقیب حاکم می‌شود اما آنچه که رهبر انقلاب در اختیار دارد قدرت نظامی است و هیچ دولتی نمی تواند دخالتی در حوزه توسعه توانمندی های نظامی تعیین کند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: این تولید بازدارندگی اتفاق افتاده و دشمن می بیند اگر کسی سر راه کشتی نفتی ما را بگیرد در مقابل می فهمد که کشتی او توقیف خواهد شد. اگر جمهوری اسلامی خواست نفتش را صادر کند و بگویند که نفتکش تو هدف قرار می گیرد او نیز می فهمد که نفتکش او نیز هدف تیر غیب قرار می گیرد. اگر دشمن بخواهد زیر ساخت نفت و گاز را بزند می فهمد که عناصری از درون خودشان منافع آنها را به نفع انقلاب اسلامی خواهند زد.

آنها می دانند که این کشور یک رهبر الهی دارد که نسبت به مردمش منعطف و نسبت به دشمنان سخت‌گیر است لذا دشمن می فهمد که این قداست باید شکسته شود و همه تمرکز خود را بر روی این مسئله معطوف می کند تا از نظر عملیات روانی و ادراکی این اقتدار را تحت شعاع قرار دهد.

طائب عنوان کرد: راهبرد ما در جنگ ادراکی این است که ما بتوانیم هویت های ساخته شده از جمله هویت دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و خدمت و مقاومت را به نسل بعدی منتقل کنیم. امروز ما متخصص و تکنولوژی به سایر کشورها صادر می کنیم در حالی که قبل انقلاب تکنولوژی وارد می کردیم.

وی افزود: رهبر انقلاب هشدار دادند که عده ای به دنبال این هستند که کشور را به حالت ارتجاع قبل از انقلاب بازگردانند. ارتجاع یعنی اینکه مجددا مستشاران خارجی را بر این کشور مسلط کنند. آمریکایی ها امروز پول نفت عراق را بر می دارند.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه بحث بعدی که قران بیان می کند این است که هشدار می دهد که به شک نیفتیم و گمان نکنیم که دشمنانی که صدای بلندی دارند و ماهواره و اینترنتی که در قبضه آنها است می توانند حریف قدرت خدا در زمین شود، گفت: امروز در دهه سرنوشت سازی قرار داریم و آمریکایی ها بر اساس سند امنیت ملی بلند مدت و سند امنیت ملی دولتی خود راهبردهای مشخصی را برای مقابله با ایران ترسیم کرده اند.

وی افزود: بایدن یک ماه پیش سند امنیت ملی دولت خود را منتشر کرد. آنجا می گوید که امریکا با دو چالش داخلی و بین المللی روبرو است. می گوید برای غذا و آب و مقابله با تروریسم چالش دارد و باید بتوانیم با چالش بیماری های فراگیر مثل کرونا آماده باشیم تا از درون دارای استحکام باشیم.

طائب ادامه داد: آنها می گویند علاوه بر داخل باید با چالش های بیرونی از جمله چالش چین، روسیه و ایران مقابله کنیم. انها معتقدند که چین تنها کشوری است که در فرصت باقی مانده تا سال 2030 می تواند رهبری امریکا را تحت شعاع قرار دهد. برای رفع چالش چین معتقدند که هم باید با او مذاکره کرد و هم باید چین را دچار چالش های مختلف از جمله تایوان کرد. آمریکایی ها در راهبرد خود مشخصا از مقابله با چالش چین و روسیه نام می برند ولی مشخصا نامی از ایران نمی برند بلکه معتقدند قدرت هایی که تضعیف دموکراسی امریکایی انجام می دهند و مدل جدید حکمرانی را به جهان صادر می کنند را باید محدود کنند و از ایران به عنوان مهمترین کشور در این حوزه نام می برند.

آنها در این 20 سال چند 10 میلیارد دلار خرج کردند که در افغانستان شبکه سازی کنند تا این کشور همگرا با آمریکا و واگرا با ایران شود. در عراق نیز حدود 7 هزار میلیارد دلار هزینه کردند و 2 سوم نیروهای نظامی خود را در منطقه چرخاندند و به بهانه مقابله با سلاح های کشتار جمعی وارد شدند. هدف انها این بود که با ایجاد نهادهای فرهنگی و اجتماعی در سبک زندگی مردم این کشور تغییر ایجاد کنند و با تضعیف نجف و کربلا، اهداف و سیاست های خود را دنبال کنند. ولی خون سردار سلیمانی حکم اخراج نظامیان امریکا را امضا کرد و پس از ان گفتند نمی گذارند که ثبات در عراق برقرار شود. هدف انها این بود که نگذارند مراسم اربعین در عراق برگزار شود.

رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: امریکایی ها قرار بود در این مدت امنیت اسرائیل را در منطقه تامین کنند. امروز امنیت اسرائیل در منطقه چگونه است؟ امنیت به گونه ای است که نتانیاهو هشدار می دهد که اگر او از قدرت کنار برود اسرائیل به 80 سالگی خود نمی رسد.امریکایی ها دنبال این هستند که همه تلاش خود را بگذارند تا در زمان باقی مانده تا سال 2030 منطقه غرب اسیا را بی ثبات کنند. علت عجله انها این است که می گویند اولا خودمان زمان کم داریم و دوم اینکه ایران در حال قوی شدن است.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: در این حدود دو سالی که دولت سیزدهم روی کار امده این دولت اکثر وادادگی‌ها را ساماندهی کرده و تجمعات صنفی را به مرور ساماندهی کرده است. علاوه بر این امروز به اندازه ای که لازم است صادرات نفت انجام می‌شود و ما با روند خاموشی های سابق مواجه نیستیم. در این یک سال زیرساخت های برق به سمت بهبود حرکت کرده است و شبکه توزیع اصلاح شد و 7 درصد ظرفیت برق کشور افزایش پیدا کرد و در حوزه نفت نیز افزایش صادرات داشتیم. امریکایی ها می بینند که کشور در حال بازیابی ظرفیت های خود در حوزه های مختلف از جمله صادرات نفت و تولید برق است. امروز همچنین در حوزه انتقال اب از دریا و ابهای ژرف در حال پیشرفت هستیم و زیرساخت ها در حال توسعه است. همچنین در حوزه گندم در شرایطی که سال قبل 6 میلیون تن واردات گندم داشتیم که علت آن قیمت پایین خرید تضمینی گندم برای کشاورزان بود ولی در دولت جدید بهای خرید تضمینی گندم 4 برابر شد تا در کشاورزان برای کاشت گندم رغبت ایجاد شود. اگر همین روند ادامه پیدا کند به فضل الهی سال آینده به صادر کننده گندم تبدیل می شویم. علاوه بر این امریکا می بیند که ایرانی که قصد منزوی کردن او را داشتند امروز عضو سازمان های بین المللی بزرگ از جمله شانگهای می شود.

طائب تاکید کرد: دشمن امروز بر روی ایران متمرکز شده و از همه ظرفیت های خود علیه ایران در حال استفاده است. آنها گفتند اگر انتخابات در داخل امریکا نتایج مطلوب را در بر داشت و در ایران نیز ناآرامی ها جواب داد بار دیگر مذاکره را مطرح می کنند اما اینبار مذاکره بر سر همه موضوعات اما اگر در انتخابات به نتیجه مطلوب نرسیدند بار دیگر مذاکره را مطرح می کنند ولی این بار نمی توانند در قبال امتیاز گرفتن امتیازی ندهند.

وی افزود: درک شرایط صحنه این است که ما تقابلمان با اسرائیل و امریکا را ببینیم انها به دنبال این هستند که تقابل را درونی کنند. امریکایی ها به دنبال این هستند که ایران نتواند از امکان یکپارچه شدن حاکمیت استفاده کند و به دنبال به راه انداختن جنگ داخلی و جنگ سیاسی در ایران هستند. ما امروز باید راه ارتباط با جوانان‌مان را در پیش بگیریم و با جوانانی که تمام اطلاعات خود را از فضای مجازی می گیرند ارتباط برقرار کنیم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا فتنه اخیر قابل پیش بینی نبود؟ گفت: فتنه پیش بینی شده بود ولی هر پیش بینی معلوم نیست منجر به پیشگیری شود چرا که تهاجم دشمن سنگین است. امریکا و اسرائیل مرگ و حیات خود را در سرانجام این ناارامی ها می بینند.

وی افزود: فتنه انجا است که جوان ما نمی تواند تشخیص دهد که دوست و دشمن کیست. ان جوانی که شعار می دهد و در کف خیابان ناآرامی به وجود می اورد تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفته است. امروز دشمن با جنگ ترکیبی وارد شده است. انها جنگ ترکیبی را از سال 2015 وارد مقوله امنیتی کردند. تعریف جنگ ترکیبی این است که ذیل یک راهبرد نظامی، جنگ رسانه ای، جنگ دادگاهی، جنگ تضاد دینی و فرهنگی نیز دنبال می‌شود.

طائب همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر علت برخورد مسامحه‌آمیز با اغتشاشات اخیر گفت: وقتی با جنگ ترکیبی مواجه هستیم ما نیز باید برای مقابله با جنگ ترکیبی نسخه متناسب داشته باشیم. ما برای برخورد با جنگ ترکیبی نیاز داریم که یک جا تحمل را بالا ببریم و در جای دیگر قاطعانه برخورد کنیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار