کد خبر: 1116538
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
لیگ برتر کشتی آزاد
شاگردان قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن به عنوان سومی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد دست یافتند.

دو تیم انبوه‌سازان هوتن قائمشهر و ستارگان ساری از ساعت ۱۶ امروز (۲۷ آبان) برگزارکننده مسابقه رده‌بندی لیگ برتر آزاد بودند. تیم هوتن با هدایت ایمان محمدیان و مدیریت فنی کمیل قاسمی قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در نیمه نهایی ۶ بر ۴ مغلوب بانک شهر شده بود و تیم ستارگان با مربیگری مرتضی قربانی ۹ بر یک مقابل پتروپالایش بلیش تن به شکست داد.

در مسابقه رده‌بندی که چهار کشتی‌گیر خارجی و چهار ملی‌پوش برای دو تیم روی تشک رفتند تیم هوتن موفق به شکست ۷ بر ۳ تیم ستارگان شد تا در اولین سال حضورش در لیگ برتر، عنوان سومی را کسب کند. ستارگان که بیش از یک دهه است در رقابت‌های لیگ برتر حضور دارد، امسال به‌عنوان چهارمی بسنده کرد. این تیم در مرحله پایانی یک ملی‌پوش و دو کشتی‌گیر خارجی داشت که در مقایسه با سه تیم دیگر راه‌یافته به نیمه نهایی، از کمترین ملی‌پوش و کمترین بودجه برخوردار بود.

مسابقات رده‌بندی نیز مثل نیمه نهایی با برگزاری یک مسابقه در سبک وزن و یک مسابقه در سنگین وزن دنبال شد.

وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا علیجان‌زاده اولین پیروزی را برای تیم هوتن در دیدار رده‌‎بندی رقم زد. او در مبارزه‌ای که اُفت و خیز زیادی داشت ۷ - ۷ از سد صابر خانجانی گذشت.

وزن ۶۱ کیلوگرم: محمد خدابخشی اجازه نداد ستارگان با رضا اطری به اولین بردش در این مسابقه برسد. اطری که امسال اولین مدال جهانی‌اش را در مسابقات بلگراد به دست آورد، در حالی که نتیجه کشتی ۲ - ۲ به سود حریفش دنبال می‌شد، ۱۷ ثانیه مانده به پایان، با خاک کردن حریف، نتیجه را ۴ بر ۲ به سود خود کرد، اما خدابخشی کار بزرگی انجام داده و سه ثانیه مانده به پایان وقت قانونی، با خاک کردن نایب قهرمان جهان، کشتی را ۴ - ۴ کرده و برخلاف پیش‌بینی‌ها، ستارگان در تنها وزنی که ملی‌پوش در اختیار داشت، هم تن به شکست داد.

وزن ۶۵ کیلوگرم: در این وزن دو کشتی‌گیر روس مقابل هم قرار گرفتند. عبدالمجید کودیف در ترکیب تیم هوتن و هموطنش ژاگیر شاخیف در تیم ستارگان، که این مبارزه ۶ بر یک به سود کشتی‌گیر تیم هوتن تمام شد تا همچنان این تیم ۴ بر یک در مسابقه رده‌بندی از حریفش پیش باشد.

وزن ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی تیمش را به پنجمین برد در مرحله نیمه نهایی رساند. او با نتیجه ۸ بر صفر مقابل علی‌اکبر زرودی به پیروزی رسید.

وزن ۷۴ کیلوگرم: رازانبک جمالوف با شکست ۱۰ بر صفر عرفان الهی، هفتمین پیروزی را برای تیم هوتن به دست آورد.

وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی که در نیمه نهایی مغلوب علی سوادکوهی شده بود، در رده‌بندی هم مقابل امیرحسین کاووسی شکست خورد. نخودی که تیم امید را در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان همراهی کرده بود، در حالی که به لحاظ بدنی خیلی ناآماده نشان می‌داد، ۵ بر یک از حریف عقب افتاد که در ثانیه آخر فیتوی چهار امتیازی اجرا کرد که داور نظرش این بود وقت تمام شده است. بررسی مجدد کشتی دو امتیاز به نخودی اضافه کرد تا نتیجه کشتی ۵ بر ۳ شود و در نهایت به دلیل قبول نشدن اعتراض هوتن، ۶ بر ۳ نخودی مقابل کاووسی شکست خورد.

وزن ۸۶ کیلوگرم: عزت اکبری که صبح امروز (جمعه) مغلوب حسن یزدانی شده بود، مقابل کشتی‌گیر روس تیم ستارگان قرار گرفت. ولادیسلاو والیف که امیدوار بود در سفر به ایران فرصت رویارویی با حسن یزدانی نصیبش شود، اما موفق نشد با قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو کشتی بگیرد و در مبارزه رده‌بندی ۵ بر ۲ عزت اکبری نایب قهرمان جهان را شکست داد. این دومین پیروزی تیم ستارگان در این مسابقه بود.

وزن ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور که در مبارزه صبح محمدجواد ابراهیمی مدعی کهنه‌کار این وزن را شکست داده بود، در رده‌بندی با مهدی حاجیلوئیان مبارزه کرد. حاجیلوئیان که یکی از سه کشتی‌گیر این وزن در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در سال ۲۰۲۲ بود و کشتی نزدیکی با امیرحسین فیروزپور گرفت، در تایم اول مقابل زیرگیری‌های انفجاری کامران قاسم‌پور تنها دو دقیقه مقاومت کرد و در ادامه خاک شد تا سه امتیاز عقب بیفتد. در تایم دوم هم این دارنده دو مدال طلای جهان بود که با وجود قد و قامت کوتاه‌تر و وزن کمتر، حاجیلوئیان را ۱۱ بر صفر شکست داد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: مبین عظیمی مقابل امیر محمدی ۶ بر صفر تن به شکست داد تا ستارگان ساری به اولین بردش در دیدار رده‌بندی برسد. محمدی که تجربه حضور در مسابقات جهانی را هم دارد، بعد از شکست کشتی‌گیر هوتن، خوش و بشی با کمیل قاسمی و ایمان محمدیان مربیان تیم قائمشهری داشت.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: مجتبی گلیج که در کشتی نیمه نهایی در وزن ۹۷ کیلوگرم شکست ۲ - ۲ را مقابل محمدحسین محمدیان تجربه کرد، در این مبارزه بنا بر مصلحت تیمی برای هوتن در سنگین وزن روی تشک رفت و موفق شد با نتیجه ۱۰ صفر در حالی که یک دقیقه به پایان مبارزه باقی مانده بود عرفان جعفری را از پیش رو برداشته و تیم هوتن را صاحب دومین بردش کند.

مسابقه فینال لیگ برتر آزاد نیز از ساعت ۱۸ امشب (۲۷ آبان) بین دو تیم بانک شهر و پتروپالایش بلیش تاکستان برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار